کارخانه «صنایع پوشش ایران» در چنگال تخریب گران صنعت/ کاش رئیس جمهور با کارگران ایرانی هم دیدار می کرد

نماینده کارگران کارخانه «صنایع پوشش ایران»، گفت: انتظار داشتیم رئیس جمهور در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با هزاران کارگر ایرانی دیدار می کردند زیرا مشکلات کارگران این کارخانه فقط یک مشکل از هزاران مشکل کارگرانی است که در راه تولید داخلی عرق می ریزند.

کارخانه «صنایع پوشش ایران» در چنگال تخریب گران صنعت/ کاش رئیس جمهور با کارگران ایرانی هم دیدار می کرد

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، صنایع پوشش ایران زیر مجموعه شرکت آتیه دماوند وابسته به بانک صنعت و معدن است که در سال ۱۳۸۳ براساس رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی به شیوه مزایده به صورت فروش اقساطی به بخش خصوصی به نام شرکت تتیس کیش واگذار شد.

این کارخانه که در گذشته یکی از بزرگ ترین کارخانه های ایران در تولید انواع پارچه بود و اکثر تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شد، امروز با مشکلات عدیده ای سرو کار دارد.

نماینده کارگران کارخانه صنایع پوشش که نخواست نامش فاش شود در بیان مشکلات این کارخانه در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران»، اظهار کرد: این کارخانه در سال های اول بیش از سه هزار نفر نیرو داشت و از بزرگترین کارخانجات نساجی خاورمیانه بود.

وی افزود: این کارخانه بعد از واگذاری کارخانه به بخش خصوصی از طریق مزایده به شرکت تتیس کیش رسید.

نماینده کارگران کارخانه صنعتی پوشش با بیان اینکه از سال ۸۳ مدیران آن فقط دو ماه اول حقوق پرداختند و دیگر مواد اولیه وارد کارخانه نکرده و این کارخانه را به تعطیلی کشاندند، گفت: آن ها فقط در فکر زمین ۸۵ هکتاری صنایع پوشش بودند و به فکر اشتغال زایی و توسعه صنعت نیستند.

وی با بیان اینکه کارخانجات صنعتی پوشش با برف سال ۸۲ آسیب زیادی دید، اضافه کرد: بالغ بر ۱۶ هکتار در این منطقه سوله صنعتی و انبار داشتیم و این برف برای ما عذاب بود و برای بعضی ها رحمت بود.

این کارگر از کار بیکار شده با بیان اینکه آن ها از این موضوع استفاده کرده و طرح نوسازی کارخانه را مطرح کردند، گفت: در ادامه یک سری قطعات و دستگاه ها را از کارخانه خارج و در سال ۸۳ تعدادی از کارگران به بیمه بیکاری معرفی شدند.

وی افزود: در شرایط تحریم و در زمانی که می توانستیم این صنعت را روی پا نگه داریم آمدند به عنوان تخریب کنندگان صنعت وارد شدند و یک هزار و ۳۰۰ نفر که به بیمه بیکاری معرفی شده بودند بخاطر عدم پرداخت حقوق به کارخانه برگشته و تجمع کارگری را ایجاد کردند.

نماینده کارگران کارخانه صنعتی پوشش با اشاره به انگیزه تجمعات کارگری ادامه داد: تجمعات کارگران برای کسب حق و حقوق خود و عدم دست درازی به بیت المال انجام می شود تا کارخانه روی پا نگهداشته شود.

وی بیان کرد: سرانجام شورای تامین وقت استان عدم صلاحیت مدیریت این کارخانه را اعلام کرد و هیئت وزیران مصوب کرد که مدیریت این کارخانجات به شرکت آتیه سازان دماوند سپرده شود که تحت پوشش بانک صنعت و معدن و تجارت بود.

نماینده کارگران کارخانه صنعتی پوشش ادامه داد: این شرکت حقوق و بازنشستگی را پرداخت می کرد و تجهیزاتی خارج نشد در حالی که ۱۲۰ میلیارد تومان از سال ۸۵ این شرکت برای کارخانجات پوشش آورده داشته است.

وی گفت: شرکت تتیس با حکم قهریه وارد کارخانه شد و تجهیزات را به معارضین فروخت و اموال کارخانه را خارج و حق بیمه کارگران را به تامین اجتماعی پرداخت نمی کرد.

نماینده کارگران کارخانه صنعتی پوشش با تاکید براینکه در شورای تامین استان مصوب شد شرکت آتیه دماوند حق و حقوق کارگران را بپردازد و امورات کارخانه را در دست بگیرد، افزود: برخی از کارگران از جمله خودم برای حفظ بیت المال کارخانه پرونده قضایی داریم و این در حالی است که هزار و ۵۰۰ تن آهن و ماشین آلات در گذشته قبل از شرکت آتیه دماوند از کارخانه خارج و شورای تامین در ادامه جلوگیری کرد.

نماینده کارگران کارخانه صنعتی پوشش ابراز کرد: هم اکنون یکی از مدعیان ۹ هزار تن مجوز از تهران گرفته که به این میزان هر چیزی که به آهن ربا جذب می شود را از این کارخانه خارج کند و صنعت را تخریب کند و این آقا آمده تا حکم را اجرا کند و این در حالی است که تمکین در برابر حکم قضایی نباید به معنای له شدن کارگران باشد.

وی با تاکید براینکه تجهیزاتی مدرن در این کارخانه است که میلیون ها فرانک سوئیس خریداری شده است و ابزار بسیار خوبی برای اشتغال زایی است، اظهار کرد: کارگران ما بسیجی و خانواده شهدا هستند و در این کارخانه در حفظ بیت المال جان خود را فدا کردند تا از بیت المال دفاع کنند.

نماینده کارگران کارخانه صنعتی پوشش در خاتمه با اشاره به مشکلات پیش روی کارگران که از ابزار تولید داخلی به شمار می روند، اظهار کرد: ما کارگران نیز انتظار داشتیم رئیس جمهور با تولید کنندگان داخلی و کارگران در راستای توسعه اقتصاد و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نشست می گذاشتند و این مواردی که ذکر شد فقط یک مشکل از هزاران مشکل کارگران ایرانی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کارخانه صنایع پوشش تجهیزات مدرن و نو و ظرفیت بالای اشتغال زایی داریم و بخش خصوصی تنها به دنبال بردن این تجهیزات از استان گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه