افرادی که فاقد بیمه هستند باید در اولویت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر آماده‌سازی بانک جامع اطلاعاتی بیمه در کشور گفت: افرادی که فاقد بیمه هستند باید در اولویت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

افرادی که فاقد بیمه هستند باید در اولویت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند

به گزارش ۸دی به نقل از آستان خبر، محمدحسین قربانی در مورد برخی اظهارات مطرح‌شده مبنی بر احتمال پولی شدن بخشی از بیمه سلامت ایرانیان،‌ افزود: در جریان بررسی قانون بودجه سال ۹۳ و همچنین لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب شد که یک درصد از ارزش‌افزوده در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد که بر اساس آن بیمه شدن افراد فاقد بیمه با اولویت روستاییان، عشایر و اطراف کلان‌شهرها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مدنظر واقع شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بر اساس برآوردهای اولیه به نظر می‌رسید که حدود ۵ الی ۶ میلیون نفر فاقد بیمه هستند که باید برای پوشش بیمه‌ای خود مراجعه کنند اما به دلیل باز گذاشتن فضا، تعداد مراجعان به حدود ۱۰ میلیون نفر رسید که در این میان مشکلات مالی مانع از انجام تعهدات دولت در زمینه تخصیص منابع مالی حوزه سلامت ازجمله بیمه‌ها شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عدم ساماندهی بیمه‌ها، تصریح کرد:‌ متأسفانه هنوز اجرای قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تجمیع بیمه‌ها عملیاتی نشده است و همین مهم باعث شده تا برخی از افراد دارای چندین دفترچه بیمه باشند و بار مالی مضاعفی روی سیستم بیمه‌ای تحمیل شود.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی برای فراهم شدن شرایط شناسایی افراد دارای تمکن مالی و قشر ضعیف جهت پوشش بیمه‌ای، افزود: افرادی که فاقد بیمه هستند باید در اولویت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و به دنبال آن این حمایت‌های بیمه‌ای به سایر افراد در جامعه گسترش یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پولی شدن بخشی از بیمه سلامت ایرانیان نیاز به کار کارشناسی دارد، گفت: به علت نبود اطلاعات جامع و کامل، فشار مالی زیادی بر وزارت بهداشت و رفاه واردشده درحالی‌که وجود بانک اطلاعاتی جامع می‌توانست به کنترل این هزینه‌ها کمک کند.

به گزارش آستان‌خبر به گفته محمدجواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید بر اینکه در ادامه راه اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، حتماً باید سازوکار مناسبی برای پرداخت حق بیمه از سوی افرادی که توان مالی لازم را دارند فراهم شود، تأکید کرد: البته رویکرد کلی دولت این است که بیمه سلامت همگانی برای افرادی که به لحاظ تأمین معیشت دچار مشکل هستند به‌صورت رایگان ادامه یابد.

وی در واکنش به شنیده‌هایی مبنی بر دریافت حق بیمه سلامت همگانی از افراد با توان مالی بالاتر افزود: در سال گذشته برآورد ما از افراد فاقد پوشش هرگونه بیمه درمان، شش تا هشت میلیون نفر بود اما درنهایت بالغ‌بر ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رفتند و تخمین می‌زنیم هنوز یک تا دو میلیون نفر دیگر باقی‌مانده باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه