یادواره بزرگ سردار شهید قلی پور برگزار می شود/ هنوز نتوانستیم عظمت ایشان را به جوانان بهتر توضیح دهیم

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان گفت: شهید قلی پور آنقدر مقتدرانه عمل کرد که وقتی شنیدیم در زمین افتاده و شهید شده است، واقعا پر کردن جای خالی شهید قلی پور برای گیلان غیرممکن شده بود.

یادواره بزرگ سردار شهید قلی پور برگزار می شود/ هنوز نتوانستیم عظمت ایشان را به جوانان بهتر توضیح دهیم

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت ۸دی نیوز، سردار محمدعلی حق بین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: مردم گیلان از برجستگی های واضحی همچون ولایتمداری و تیزهوشی برخوردار هستند و هرگاه احساس می شد که باید به صحنه بیایند، نمره خوبی گرفتند.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با اشاره به رشادت های سردار شهید حاج محمود قلی پور در دوران ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایثارگری و ولایتمداری شهید قلی پور زبانزد خاص و عام بود که در وصیت نامه ایشان نیز مشهود است.

وی با بیان اینکه در اکثر عملیات ها نام شهید قلی پور را در سطوح بالای فرماندهی می دیدیم، ابراز نمود: یکی از شاخصه های مهم شهید قلی پور این است که ایشان از بنیان گذاران سپاه گیلان بودند.

سردار حق بین با اشاره به اینکه شهید قلی پور پرچمدار گیلان در جنگ بودند، بیان نمود: یادم هست آن زمان که ما رزمنده ها در گیلان خیلی از هم پراکنده بودیم ایشان به شدت پیگیر ایجاد یک لشکر برای استان بودند، خوشبختانه موفق هم شدند و کار بسیار ارزشمندی انجام دادند.

رئیس ستاد یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور و شهدای عملیات کربلای ۲ گفت: بسیاری از شهدای شاخص استان از جمله شهید املاکی گرانقدر، ارادت بسیار زیادی نسبت به شهید قلی پور داشتند و ایشان را فرمانده خود می دانستند.

وی با تأکید بر اینکه باید به جوانان شهر و استانمان شهید قلی پور را بیشتر و بهتر بشناسانیم، افزود: ایشان در شرایط بسیار سخت جنگ و مخصوصا در سرما و برف شدید غرب کشور هیچ مانعی برای خود نمی دیدند و با قدرت در مقابل دشمن پیکار می کردند. شرایط به قدری سخت بود که به همان اندازه که با دشمن می جنگیدیم، به همان اندازه هم با طبیعت و سرمای طاقت فرسا مقابله می کردیم.

 IMG00002

سردار حق بین همچنین اذعان نمود: عملیات کربلای ۲ در سحرگاه تاریخ ۱۰ شهریور سال ۶۵ آغاز شد که تصرف ارتفاعات منطقه ای از عراق در دستور کار بود. شهید قلی پور در همه عرصه ها قدم به قدم با رزمنده ها همراه و همواره دلگرمی و پشتوانه رزمندگان بود.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان اظهار داشت: ۱۹۸ شهید در عملیات کربلای ۲ جانفشانی و دلاوری ها کردند، اینجاست که رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند گیلانی ها در جنگ، صحنه دوم عاشورا را رقم زدند.

سردار حق بین ادامه داد: پیروزی در این عملیات باعث شد آرزوی شهید قلی پور و رزمندگان که ارتقای گیلان از تیپ به لشکر بود، محقق شود ولی دیگر شهید قلی پوری در بین ما نبود چراکه عاشقانه به مقام والای شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه شهید قلی پور قدر این میدان داری را خوب دانست، خاطرنشان نمود: ایشان آنقدر مقتدرانه عمل کرد که وقتی شنیدیم در زمین افتاده و شهید شده است، واقعا پر کردن جای خالی شهید قلی پور برای گیلان غیرممکن شده بود.

رئیس ستاد یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور از سازماندهی ۱۵ برنامه در رشت خبرداد و گفت: امسال در هر شهری از گیلان نیز یک مراسم برای شهید قلی پور در حال برگزاری است.

سردار حق بین با بیان اینکه صبحگاه مشترک مردمی با کمک نیروهای نظامی و انتظامی هفتم شهریور ساعت ۸ تا ۹ صبح در مزار شهدای رشت خواهیم داشت، اظهار کرد: مراسم اصلی ما روز سه شنبه دهم شهریور، ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر با مداحی آقای محمدرضا طاهری در گلزار شهدای رشت برگزار می شود.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه دنبال آن هستیم که مراسم شهید قلی پور در سطح ملی برگزار شود نه استانی، ابراز نمود: همانطور که ما گیلانی ها حماسه بزرگ ۸دی را آفریدیم، همانطوری که در جنگ خوش درخشیدیم، باید الگوهای خود امثال شهید قلی پور را برجسته کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ایشان را خوب و هنرمندانه برای جامعه ترسیم کنیم، مردم در سالهای بعد، شهر را حتی برای ده دقیقه هم که شده تعطیل کرده و به مراسم شهید قلی پور می آیند، چرا که امنیت و آسایشی که داریم از آن شهداست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه