نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله مطرح کرد:

سردار حق بین؛ الگوی نسل جوان/ شورای نگهبان پاسدار ارکان کشور و قانون اساسی است

حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، شورای نگهبان را پاسدار ارکان کشور و قانون اساسی دانست و گفت: دشمن از شورای نگهبان وحشت دارد، زیرا می داند تا شورای نگهبان وجود دارد نمی تواند در ارکان کشور و قانون اساسی نفوذ کند لذا هجمه به شورای نگهبان برای دشمن نوعی انتقام از اسلام و انقلاب و ملت ایران است.

سردار حق بین؛ الگوی نسل جوان/ شورای نگهبان پاسدار ارکان کشور و قانون اساسی است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام علی شیرازی در مراسم اربعین سردار شهید «محمدعلی حق بین»، از فرماندهان گیلانی جبهه مقاومت در جوار مزار شهدای گمنام پارک فجر لنگرود شهدا را قهرمانان میدان جهاد اکبر دانست و اظهار کرد: کسی که بر نفس خود غالب است و با خواهش های نفسانی و خودخواهی هایش مبارزه می کند، حجاب از پیش چشم هایش کنار می رود و حقایق برایش روشن می شود.

وی مبارزه با منافقین و مشرکین و کفار و مستکبرین را مصداق جهاد اصغر دانست و افزود: مقابله هشت ساله ما با صدام و مقاومت علیه تروریست های تکفیری در سوریه جهاد اصغر بود.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، جهاد اکبر را مقدمه جهاد اصغر دانست و تصریح کرد: در کنار جهاد اکبر، جهاد کبیر داریم که براساس آیه «وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ» نباید از کفار و مستکبرین اطاعت کنیم.

حجت الاسلام شیرازی، نظام سرمایه داری و صهیونیسم بین الملل را جزئی از استکبار دانست و یادآور شد: همه کسانی که علیه دین و ارزش های الهی تلاش می کنند مستکبر هستند و آمریکا در راس استکبار قرار دارد.

وی با اشاره به آیه «وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّهٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» تبعیت از طاغوت را ممنوع دانست و عنوان کرد: همه پیامبران الهی از آدم تا خاتم با دو ماموریت توحید و مبارزه با طاغوت مبعوث شدند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، با بیان اینکه توحید با بندگی خدا معنا پیدا می کند، گفت: بندگی خدا اساس خلقت است و همه پیامبران الهی وظیفه دارند جامعه را به خدا متصل و فرعونیان زمان و سران استکبار را نفی کنند.

حجت الاسلام شیرازی، مبارزه با استکبار و تسلیم نشدن در مقابل طاغوت را به مثابه جهاد کبیر دانست و تاکید کرد: شهدای ما علاوه بر اینکه پیروز میدان جهاد اکبر و جهاد اصغر هستند، جهاد کبیر نیز انجام دادند.

وی سردار حق بین را انسانی وابسته به خدا و وارسته از غیر خدا دانست و یادآور شد: سردار حق بین نه فقط الگوی جوانان گیلان و ایران، بلکه الگوی نسل جوان جامعه بشری است و باید قدر این سرداران الهی را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، با بیان اینکه جهاد اکبر سردار حق بین از دوران جوانی آغاز شد، خاطرنشان کرد: این سردار سرافراز اسلام از نخستین روزهای نهضت امام خمینی(ره) مبارزه با طاغوت را آغار کرد و بعد از شکل گیری نظام اسلامی شجاعانه در میدان دفاع مقدس حاضر شد و شبانه روز با دشمن بعثی جنگید. دوران دفاع مقدس تمام شد، اما مبارزه تمام نمی شود و تا نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، دشمنی ها ادامه دارد و میدان جهاد اصغر فعال است.

حجت الاسلام شیرازی، خدامحوری و دین مداری و قیامت باوری و دفاع از ارزش های الهی و تبعیت از امام و ولایت را عامل موضع گیری استکبار علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: مادامی که دین داریم و حول محور خدا می چرخیم باید جهاد کبیر کنیم لذا تسلیم شدن در برابر استکبار و به سمت طاغوت رفتن ممنوع است، زیرا طاغوتیان می خواهند دین خدا را کمرنگ کنند.

وی شهدا را الگوی بندگی و مبارزه با طاغوت دانست و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی ها و حق بین ها چهل سال لباس رزم بر تن کردند تا دین و اسلام و قرآن و خدامحوری و ارزش های الهی و مبانی انقلاب بماند لذا هجمه دشمن به طرف کسی است که در بقای دین و دوام ارزش ها سهم دارد.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، با اشاره به موضع گیری دشمن علیه سپاه، عنوان کرد: امروز دشمن نه تنها از قدرت معنوی سپاه می ترسد، بلکه از قدرت نظامی سپاه وحشت دارد، زیرا می داند مردم مظلوم فلسطین با پشتوانه قدرت سپاه قدس توانستند صهیونیست ها را شکست دهند لذا از شهادت سردار سلیمانی ها و حجازی ها و حق بین ها ابراز خرسندی می کند، زیرا سرداران شهید ما خواب دشمن را آشفته کردند.

حجت الاسلام شیرازی، شورای نگهبان را پاسدار ارکان کشور و قانون اساسی دانست و اضافه کرد: دشمن از شورای نگهبان وحشت دارد، زیرا می داند تا شورای نگهبان وجود دارد نمی تواند در ارکان کشور و قانون اساسی نفوذ کند لذا هجمه به شورای نگهبان برای دشمن نوعی انتقام از اسلام و انقلاب و ملت ایران است.

وی با تاکید بر لزوم موضع گیری محکم علیه استکبار، افزود: امروز استکبار جهانی و صهیونیست ها دشمن جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند، اما مردم با بصیرت و آگاهی خود دشمن را می شناسند و نقشه های دشمن علیه نظام اسلامی را پیش بینی و یکی پس از دیگری خنثی می کنند و همواره مدافع آرمان و ارزش های انقلاب هستند، زیرا برای این انقلاب سختی کشیدند و خون ها دادند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، با بیان اینکه تحریم های اقتصادی ملت ایران را از دفاع از انقلاب و خط امام و رهبری باز نمی دارد، گفت: دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته و افرادی که می گویند مشارکت در انتخابات پایین است، باید روز ۲۸ خرداد بیایند و دفاع جانانه ملت از انقلاب و نظام اسلامی را پای صندوق های رای مشاهده کنند.

حجت الاسلام شیرازی، ملت ایران سال ۱۴۰۰ را همان ملت انقلابی بهمن ۵۷ دانست و تصریح کرد: در طول ۴۳ سال گذشته هیچ روزی نبوده که با سختی ها و مشکلات مواجه نباشیم و گلزارهای شهدا تاریخ انقلاب ما را نشان می دهد، اما این مردم پای ارزش ها ایستاده اند و از خون شهدا دفاع می کنند و قطعا در ۲۸ خرداد سال جاری، ۲۲ بهمن و روز قدس و دفاع مقدس دیگری خلق می کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه