۲ واحد پرورش مرغ گوشتی آستارا افتتاح شد

دو واحد پرورش مرغ گوشتی آستارا هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد.

۲ واحد پرورش مرغ گوشتی آستارا افتتاح شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، دو واحد مرغ گوشتی این شهرستان بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان در نخستین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در مراسم افتتاح پروژه‌های مذکور با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین مواد غدایی و خوراکی سهم بسزایی دارد، اظهار کرد: در این راستا امروز دو واحد مهم و ارزشمند در حوزه پرورش مرغ گوشتی در مجموع با ظرفیت ۴ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید.

ایرج شیارکار با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به دو پروژه مذکور از محل صندوق توسعه ملی و طرح توسعه کشاورزی تامین شده است افزود: در این پروژه ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و طرح توسعه کشاورزی پرداخت شده و بقیه سهم آورده متقاضی بوده است.

وی تعداد اشتغالزایی دو پروژه پرورش مرغ گوشتی را ۱۵ نفر مستقیم و ۲۵ نفر غیرمستقیم عنوان کرد و گفت: با توجه به آغاز فعالیت این دو واحد تعداد واحدهای فعال پرورش مرغ در شهرستان به ۷ واحد رسید و در هر دوره ۱۶۸ هزار قطعه مرغ در آستارا تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از دو واحد مذکور این شهرستان از تامین گوشت مرغ به خودکفایی رسیده و بی‌نیاز شده است، خاطرنشان کرد: قبل از بهره‌برداری از این دو واحد در هر دوره ۴۵ روزه در شهرستان تنها ۱۲۸ هزار قطعه مرغ ظرفیت تولید کل شهرستان بود که با حمایت دولت این ظرفیت افزایش یافت.

به گزارش فارس، در راستای افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت، پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا طرح عمرانی هادی روستایی بیجاربین این شهرستان را به بهره‌برداری رساند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه