نظارت؛ شرط اولیه ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت/ وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی لایحه بدهد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نظارت رکن اصلی ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت است، گفت: در این زمینه وزارت بهداشت می تواند راهکارهای خود را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارایه کند.

نظارت؛ شرط اولیه ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت/ وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی لایحه بدهد

به گزارش ۸دی نیوز، محمدحسین قربانی با یادآوری درخواست وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از رییس مجلس برای ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، افزود: در دوران گذشته بخش خصوصی در ابعاد مختلف ورود پیدا کرد اما به دلیل نبود نظارت کافی، بخش خصوصی وارد فضاهایی شد که نه‌تنها کمکی به اشتغال و تولید نکرد بلکه منجر به نابودی آنها شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم بارقه‌ی امیدی در جامعه پدید آمد که البته هنوز هم این طرح و تلاشی که برای تخصیص اعتبار به این حوزه صورت گرفته نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات بهداشت و درمان باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عدم تحقق تعهدات مالی باعث شده دولت نیز نتواند به وعده‌های خود عمل کند، تصریح کرد: از سویی دیگر به علت‌های غیرکارشناسی بیمارستان‌هایی در مناطق مختلف کشور ساخته شد که هیچ تناسبی با شرایط جمعیتی ندارد این درحالی است که با وجود هزینه‌های انجام شده برای ساخت و تکمیل این مراکز درمانی اما بازدهی اقتصادی برای وزارت بهداشت به همراه ندارد.

وی یادآور شد:‌ از دیگر سیاست‌هایی که طی سال‌های گذشته در وزارت بهداشت صورت گرفت تجمیع پزشک‌های متخصص در شهرهای پرجمعیت مانند تهران بود که در این شرایط بیماران از سراسر کشور برای درمان به تهران و مراکز استان‌ها سرازیر شدند و همین مساله مشکلات و معضلاتی را برای این قشر ایجاد می‌کرد.

قربانی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت،‌ افزود: امروزه این آمادگی در بخش خصوصی وجود دارد تا هم بیمارستان‌های نیمه ساخته را تکمیل کنند هم به حوزه درمان کمک کنند که برای موفق شدن این طرح باید نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری کمک مجلس برای ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، ادامه داد: وزارت بهداشت روش و پیشنهادات اجرای این اقدام را می‌تواند در قالب لایحه‌ای تقدیم مجلس کند چراکه اگر نمایندگان از انجام دقیق نظارت‌ها اطمینان یابند حتما با ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت موافقت خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه