ندای “بِکَ یا الله” مردم گیلان به عرش الهی رسید

گیلان دیشب حال و هوای دیگری داشت، زمزمه‌های «الهی العفو » از گوشه و کنار این شهر به گوش می‌رسید و ندای «بک یاالله» گیلانی ها به عرش الهی رسید.

ندای “بِکَ یا الله” مردم گیلان به عرش الهی رسید

به گزارش ۸دی نیوز، دیشب شب حاجات بود و در رحمت الهی بر روی بندگانش از گناهکار تا بی‌گناه گشوده بود. مساجد و تکایای سراسر استان دیشب پذیرای بندگان شب زنده داری بود که شرمنده از اعمالشان با تضرع از پروردگار، الهی العفو و تقدیر خوبی‌ها را طلب می‌کردند.

گیلان دیشب حال و هوای دیگری داشت، حس غریبی به انسان دست می داد، از گوشه و کنار این شهر زمزمه بندگانی به گوش می‌رسید که فرازهای دعای جوشن کبیر را یکی پس از دیگری قرائت می‌کردند:«سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»،«منزهى تو اى که نیست معبودى جز تو فریاد فریاد برهان ما را از آتش اى پروردگار».

زن و مرد، پیر و جوان، حتی کودکان و خردسالان نیز قرآن بر سر نهادند و با ندای« بِّکَ یا اللهُ بِک یا اللهُ بِک یا الله» و با توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) طلب مغفرت و نیکی کردند. بغض‌ها یکی پس از دیگری شکسته و دست‌ها به سوی آسمان بلند می‌شد به امید پذیرش توبه و استغفار.

فضای شهر با صوت قرآن عطرآگین شده بود و تا سحر جمعیتی را می دیدی که در گوشه‌ایی خلوت گزیده و به ذکر و راز و نیاز با معبود خویش می‌پرداخت.

مرضیه اسلامی، مادر جوانی که به همراه نوزاد ۲ ماهه خود در مراسم حضور داشت گفت: شب قدر شب پرفضیلتی است و اعمال انسان در این شب محاسبه می‌شود و امیدوارم که شرمنده خالق خود نباشم.

نوجوان دیگری که دور از جمعیت در گوشه مسجد بر دیوار تکیه زده بود و اشک می‌ریخت گفت: طلب مغفرت و آمرزش گناهان برای همه بندگان و شفاعت مریضان را از خدای منان دارم و از او می‌خواهم تا به من کمک کند تا سیره بانوی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را در زندگی‌ام دنبال کنم.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است./شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه