یکبار دیگر پلنگ ایرانی خود را در سیاهکل نمایان کرد+ تصاویر

رئیس اداره محیط زیست سیاهکل با بیان اینکه از این پلنگ در منطقه شکارممنوع دیلمان و درفک عکسبرداری شده است، گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان؛ صدای غرش پلنگ در زمان کار گذاشتن دوربین تله ای، در همان نزدیکی بگوش میرسید.

یکبار دیگر پلنگ ایرانی خود را در سیاهکل نمایان کرد+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: روز سه شنبه دوم تیرماه امسال، طی تماس تلفنی یکی از روستاییان روستای ملکرود بالا در نزدیکی روستای سیکاش از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با کارشناسان محیط زیست مبنی بر کشته شدن یک رأس گاو توسط پلنگ، کارشناسان این اداره کل در منطقه مورد نظر حاضر شده و نسبت به کارگذاشتن دو دستگاه دوربین تله ای اطراف لاشه اقدام کردند.

palang (1)

وی با بیان اینکه روستای ملکرود بالا در منطقه شکارممنوع دیلمان و درفک می باشد، گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان؛ صدای غرش پلنگ در همان نزدیکی بگوش میرسید.

رئیس اداره محیط زیست سیاهکل تصریح کرد: کارشناسان دوربین ها را در ساعت یک و ۲۱ دقیقه بامداد آماده عکس برداری نموده و پس از این کار سریعاً منطقه را ترک کردند و پس از سه روز به صورت مجدد برای جمع آوری دوربین های مذکور به منطقه مراجعه کردند.

palang (2)

میرزایی افزود: پس از بررسی دوربین ها؛ مشاهده شد که ۱۰ دقیقه پس از ترک محل توسط کارشناسان، پلنگ مورد نظر به محل لاشه بازگشته و شروع به تغذیه از لاشه نموده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی محل شکار پلنگ با موارد قبلی و نر بودن پلنگ تصویر برداری شده؛ احتمال اینکه پلنگ مذکور همان پلنک عکس برداری شده در منطقه سیکاش باشد دور از انتظار نیست.

palang (3)

رئیس اداره محیط زیست سیاهکل ادامه داد: البته اظهار نظر دقیق در خصوص اینکه این پلنگ همان پلنگ منطقه سیکاش است، پس از بررسی های بیشتر و مقایسه عکس های قبلی و جدید و بررسی دقیق خالهای بدن جانور امکان پذیر خواهد بود و موضوع در جلسه ای که در این خصوص در محیط زیست برگزار می گردد مطرح و متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

palang (4)

به گزارش درسیاهکل، در فروردین ماه امسال در حمله پلنگ به یک گاو در روستای سیکاش، کارشناسان محیط زیست موفق شدند به وسیله دوربین های تله ای بیش از ۶۵۰ عکس از یک قلاده پلنگ نر ایرانی بزرگ جثه، در حالات مختلف عکسبرداری نمایند. (لینک خبر)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه