استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت تسهیل امور در پرداخت تسهیلات احداث مسکن روستایی

استاندار گیلان با تاکید بر احداث مسکن روستایی از بانک‌های عامل خواست با کاهش سخت‌گیری‌ها، تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت و امور را تسهیل کنند.

ضرورت تسهیل امور در پرداخت تسهیلات احداث مسکن روستایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای مسکن استان گیلان، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات برای بخش مسکن روستایی شعب بانکی که در روستاها، دهستان‌ها و بخش‌ها قرار دارند در تامین تضامین سخت‌گیری چندانی ندارند و این امر به افزایش تولید مسکن در روستاها کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله بازآفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی باتشویق، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکرارسی‌های) اداری می‌توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند.

استاندار گیلان راه و شهرسازی را متولی تامین و احداث مسکن استان اعلام کرد و افزود: باید جلسه‌ای با حضور پیمانکاران و انبوه‌سازان برگزار شود تا با استماع نظرات آنها، برخی مشکلات موجود تعیین تکلیف و حل شوند.

عباسی تصریح کرد: مشکلات موجود در بخش احداث مسکن خود مالکی باید طی برگزاری جلسه‌ای با حضور معاونت عمرانی استانداری و مدیران بانک‌های عامل به صورت اختصاصی حل شود.

وی تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح باز‌آفرینی شهری هم جلسه‌ای با حضور شهرداران تشکیل شود و آن‌دسته از شهردارانی که در این زمینه عملکرد مثبتی داشتند مورد تقدیر  و شهرداران با عملکرد ضعیف نیز تذکر جدی قرار گیرند.

عباسی ضمن تشکر از مدیران عامل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن خواستار تعامل آنها با متقاضیان این بخش شد و گفت: در صورت بروز مشکل برای پیگیری و رفع مشکلات فرا استانی مکاتبات و مذاکرات را لازم انجام می‌دهیم.

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این جلسه، اظهار کرد: در استان گیلان ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد زمین به مساحت ۲۰۶ هکتار تامین شد.

وی تعداد واحدهای دارای قرار داد سازنده را ۹ هزار و ۲۲۶ واحد اعلام کرد و افزود: در این استان ساخت ۳۵ هزار ۲۶۰  واحد در دست اجرا است.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه، گفت: در ساخت مسکن خود مالکی روستایی ۹۵ درصد متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بهمن ماه ۱۴۰۲ سهمیه استان در ساخت مسکن خود مالکی از هفت هزار واحد در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ هزار واحد افزایش یافت که از این تعداد حدود ۹ هزار ۸۳ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده و سه هزار ۴۰ نفر نیز موفق به عقد قرار داد شدند.

دائمی تصریح کرد: هم‌اینک پنج هزار و ۱۰۷ واحد در مسکن روستایی به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است؛ در مسکن محرومان هم چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی در قالب هفت تفاهم نامه شناسایی شدند که سه هزار و ۲۵۰ واحد از این تعداد تکمیل و تحویل مددجویان شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه