مدیر مرکز رشد و استعدادیابی تخصصی حوزه هنری گیلان:

جشنواره استعدادیابی ویژه دانش‌آموزان در گیلان برگزار می‌شود

مدیر مرکز رشد و استعدادیابی تخصصی حوزه هنری گیلان از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی هنری در استان گیلان ویژه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی، شکوفایی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان گیلانی برگزار می‌شود.

جشنواره استعدادیابی ویژه دانش‌آموزان در گیلان برگزار می‌شود

حسن صمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی در این استان خبر داد و گفت: جشنواره استعدادیابی ویژه دانش‌آموزان با هدف شناسایی، شکوفایی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پیشینه و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد کودکان و نوجوانان گیلانی در عرصه‌های هنر، ضروری است با تلاش مضاعف در راستای فرهنگ‌سازی جامعه مبتنی بر زیست‌بوم و با توجه به ذائقه نسل جدید گام برداشت.

مدیر مرکز رشد و استعدادیابی تخصصی حوزه هنری گیلان با بیان اینکه رصد فعالیت و علاقه هنری نوجوانان علاقه‌مند حائز اهمیت است، بیان کرد: پس از شناسایی دانش‌آموزان مستعد هنری، لازم است برنامه‌ریزی مدون و مستمر توسط دستگاه‌های فرهنگی ذی‌ربط به‌منظور توانمندسازی هنری آن‌ها صورت پذیرد تا با شکوفاشدن استعدادها، افراد بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

صمدی، شبکه‌سازی و هم‌افزایی استعدادهای شناسایی‌شده برای رقابت سالم در عرصه‌های فرهنگی و رویدادهای هنری را بسیار مطلوب دانست و گفت: شرکت دانش‌آموزان در کارهای گروهی و تیمی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی و تأمین اهداف آینده آن‌ها لازم است.

مدیر مرکز رشد و استعدادیابی تخصصی حوزه هنری گیلان با اشاره به همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان در برگزاری جشنواره استعدادیابی ویژه دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: استعدادیابی در بخش‌های گرافیک، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور، انیمیشـن، فیلم‌سازی، بازیگری، گویندگی و اجرا، موسیقی و سرود، شعر، داستان، استندآپ‌کمدی و… انجام می‌شود.

وی به روش ثبت‌نام در جشنواره استعدادیابی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ با مراجعه به تارنمای حوزه هنری گیلان به نشانی artguilan.ir یا ارسال پیام به شماره ۰۹۹۱۲۰۵۴۹۱۲ در پیام‌رسان ایتا، می‌توانند ضمن تکمیل مشخصات فردی و سوابق هنری در جشنواره شرکت نمایند.

صمدی افزود: پس از طی مراحل اولیه ثبت‌نام در جشنواره استعدادیابی، آموزش‌ها در راستای ارتقاء و رشد افراد منتخب، زیر نظر اساتید ملی و استانی انجام و پس از طی دوره مقدماتی، فرایند بورسیه هنری و سپس دوره تخصصی و بلندمدت آغاز می‌شود و تا معرفی به استودیوهای تولید ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه