مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد بی‌سابقه ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: ۷۱۹ فروند شناور تجاری در سال ۱۴۰۲ به این مجتمع بندری وارد شدند که نسبت به سال ماقبل بیش از ۳۵ درصد رشد داشت.

رشد ۳۵ درصدی ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» مهدی کاظمیان روز دوشنبه در گفتگویی با بیان اینکه مجموع گردشگران ورودی به روستاهای پنج‌گانه، بوستان‌ها و مراکز اقامتی – تفریحی و فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی در این دوره زمانی از مرز یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر گذشت.

 وی دلایل افزایش استقبال گردشگران ورودی و حاضر در این منطقه علی‌رغم برودت هوا را هماهنگی بیش‌ازپیش خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران ورودی اعلام کرد و افزود: منطقه آزاد به‌عنوان نخستین منطقه آزاد شمال کشور برنامه‌های متعدد کاری سخت‌افزاری و تمهیدات نرم‌افزاری طی حدود دوماه گذشته برای ارتقای کمی و کیفی امکانات و خدمات قابل‌ارائه به مسافران در دستور کار قرارداد.

 وی بیان کرد: آماده‌سازی محیطی، مکانی و امکاناتی محدوده فاز تجارت و گردشگری، ترمیم، بازسازی و بهسازی روشنایی، مبلمان شهری، آلاچیق و زیرساخت‌های گردشگر، گسترش فضاهای پارکینگ و گشایش سومین درب ورودی فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی بخشی از ۸۰ برنامه کاری انجام شده طی این مدت بود.

 کاظمیان تصریح کرد: با افتتاح مجتمع گردشگری جدید که ۱۷ واحد اقامتی مدرن با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مدار خدمات‌رسانی به گردشگران قرار گرفت، بخش دیگری از حلقه‌های زیرساختی برای ارائه خدمات و امکانات با استانداردهای بین‌المللی در این منطقه تکمیل شده است.

 سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد را برگزاری جشنواره بهار در بهار اعلام کرد و گفت: این جشنواره شامل نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات کشور و صنایع‌دستی هنرمندان منطقه، برگزاری کنسرت موسیقی پاپ و موسیقی فولکلور سنتی و گیلانی، برپایی برنامه‌های شاد برای کودکان و خانواده‌ها در قالب جنگ شادی می‌باشند.

 کاظمیان با اشاره به هم‌زمانی بهار قرآن با بهار طبیعت در نوروز ۱۴۰۳، نکوداشت این ایام و آشنایی گردشگران با شعائر ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های جشنواره این منطقه دانست و افزود: برپایی موکب افطاری، فعالیت ایستگاه زیست عفیفانه، محفل تلاوت قرآن کریم به‌صورت روزانه در نمازخانه فاز تجارت و گردشگری، وجود غرفه‌های فرهنگی عرضه محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در کنار دیگر رویدادهای فرهنگی، هنری و مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی برای گذراندن ایامی خاطره‌انگیز و رمضانی در نوروز ۱۴۰۳ است.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه