باور نکرده‌ایم که عالم حساب و کتاب دارد!

ما باور نکرده‌ایم همهٔ عالم نظم و نظام دارد و به‌هم‌پیوسته است و همهٔ اعمال ما در زندگی‌مان اثر دارد.

باور نکرده‌ایم که عالم حساب و کتاب دارد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان باور نکرده‌ایم که عالم حساب و کتاب دارد، که برگرفته از صفحه ۳۷ کتاب اینجا هتل نیست | دنیا مدرسهٔ تربیت مؤمن مجاهد نوشته وحید لحمی، فرزاد یوسفی است منتشر کرد:

باور نکرده‌ایم که عالم حساب و کتاب دارد.

همان‌طور که در عالم ماده همه‌چیز حساب دارد، در عالم ماوراء ماده هم همه‌چیز حساب دارد.

ما باور کرده‌ایم اگر یک لحظه دست به برق بزنیم، برای همیشه از بین می‌رویم و این را واقعیت می‌دانیم؛ یعنی می‌دانیم در محدودهٔ عالم ماده، اعمال ما در زندگی ما اثر دارد؛ چون مادهٔ هندسه نظم و نظام دارد و هر حرکتی در این نظام، اثر خود را دارد و برای هر مقصدی باید راهی را برگزید و یک اشتباه گاهی یک عمر پشیمانی می‌آوَرَد.

در یک کارخانه یک حرکت نادرست شما می‌تواند سبب مرگ خودتان یا دیگران یا آسیب‌های مالی و جانی جدی شود. ما باور نکرده‌ایم همهٔ عالم نظم و نظام دارد و به‌هم‌پیوسته است و همهٔ اعمال ما در زندگی‌مان اثر دارد.

اگر دروغ بگوییم، اگر دزدی کنیم و اگر گناه کنیم، همهٔ این‌ها در این عالم و در زندگی ما مؤثر است.

می‌گوییم ما که نمی‌فهمیم اگر نماز نخوانیم و روزه نگیریم، چه می‌شود. ما که نمی‌فهمیم بی‌ادبی به پدر و مادر با ما چه می‌کند، یا یک عزم جدی بر گناه چه اثری در روح و زندگی ما دارد. ما ارتباط‌ها را نمی‌دانیم، راه‌ها را نمی‌شناسیم؛ بعد گمان می‌کنیم حالا که ما نمی‌فهمیم، لابد اینها اثر چندانی در زندگی ما و جامعه ندارند.

انتهایی خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه