رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان خبر داد:

کشف بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان گفت: یک هزار و ۲۳۹ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال کالای قاچاق در اجرای طرح سه‌روزه در گیلان کشف شد.

کشف بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمد خوش‌خلقت روز یکشنبه در گفتگویی اظهار کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه طرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت سه روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح گیلان اجرا شد، افزود: در این راستا، ۶ دستگاه ماشین‌آلات صنعتی و راه‌سازی، یک دستگاه موتورسیکلت ۴۰۰ سی‌سی، هزار و ۲۴۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۰ تن آرد، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شن و هزار و ۳۵۸ عدد ساعت کشف شد.

 وی ادامه داد: همچنین ۶۷ تن و ۳۰۰ کیلوگرم چوب، چهارهزار و ۸۰۰ نخ سیگار، ۹۵۰ بسته توتون، ۸۰۰ کیلوگرم شکر، ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی، ۷۵ کیلوگرم غذای حیوانات، ۱۲۲ قلم ابزارآلات، ۷۳ ثوب لباس، ۱۷۰ کیلوگرم روغن، ۸۴ حلقه لاستیک، هشت قبضه اسلحه شکاری، ۴۲ قلم لوازم‌یدکی خودرو، ۲۰ رأس دام و ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق نیز طی این سه روز کشف شد.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را هزار و ۲۳۹ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال برآورد کردند، از توقیف ۴۸ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان کرد: دراین‌رابطه ۸۹ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

 این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی باقدرت و به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای خبر/

منبع: سایت پلیس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه