رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

شناسایی ۲۰ نقطه خطرآفرین شهر رشت در چهارشنبه آخر سال

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۲۰ نقطه خطرآفرین در شهر رشت شناسایی شده است، گفت: در این راستا از نیروهای ستادی و فردی به دو صورت همگون و ترکیبی بهره‌گیری شده و نقاط پایگاهی راه‌اندازی و نیروهای پلیس مستقر شده‌اند.

شناسایی ۲۰ نقطه خطرآفرین شهر رشت در چهارشنبه آخر سال

محمد حجتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به ماموریت پلیس در خصوص چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: دیدگاه و راهکار پلیس نسبت به چهارشنبه‌سوری یک نگاه اجتماعی و انذاری است از این رو در این راستا اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

وی به برخی از این اقدامات اشاره کرد و گفت: تولید محتوا در خصوص هشدار‌های انتظامی در فضای مجازی و کانال‌های گوناگون، حضور در مدارس و برنامه زنده در بستر شاد با حضور دانش‌آموزان و … نمونه‌ای از فعالیت‌های پلیس جهت پیشگیری از حوادث آخر سال است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان، تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد با یگان‌های امدادی، حفاظتی و بسیج ادارات، هلال‌احمر، بیمارستان، شهرداری و جمع‌آوری نخاله و لاستیک‌های فرسوده و … از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

حجتی ادامه داد: در مرکز رشت، ۲۰ نقطه خطرآفرین شناسایی شده است و در این راستا از نیروهای ستادی و فردی به دو صورت همگون و ترکیبی بهره‌گیری شده به علاوه نقاط پایگاهی راه‌اندازی و نیروهای پلیس مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه تامین امنیت فقط مختص به چهارشنبه‌سوری نیست، بیان کرد: فارغ از ماموریت‌های معمول حدود ۱۷۰ واحد گشت خودرویی و ۷۰ گشت موتور سوار پیش‌بینی شده است به علاوه سرکشی از بانک‌ها، طلافروشی‌ها، صرافی و پمپ بنزین‌ها صورت گرفته تا از دادن بنزین گالنی به مردم خودداری نمایند و شاهد حوادث کمتری در این ایام باشیم لذا این امر مستلزم همکاری مردم به خصوص جوانان و نوجوانان است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از جوانان و نوجوانان خواست مراقب سلامتی خود باشند و گفت: استفاده از مواد محترقه حتی به اندازه کم هم می‌تواند خطرآفرین بوده و هزینه گزافی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند از مواد مجاز نورافشانی استفاده کنند، چون صاحبان و فروشندگان این کالاها مشخص، در دسترس و بیمه شده بوده و این مواد، کم ‌خطر و بر اساس پروتکل‌های داخلی تولید و عرضه می‌شوند.

حجتی خطاب به والدین افزود: اگر بخواهید در آخرین چهارشنبه سال جشن و شادی داشته باشید سعی کنید، محله‌‌محور و خانه‌محور باشد و از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان و تردد خودروها در مسیرها خودداری کنید و حواسمان به سالمندان و‌ بیماران باشد تا همگی در کنار هم خوش بگذرانیم.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس، تعدی به امنیت عمومی جامعه است، اظهار کرد: اگر کسی وارد خط قرمز پلیس شود قطعاً با پاسخ کوبنده و سخت مواجه خواهد شد از طرفی از لحاظ قانونی طبق ماده ۱۱ و ۱۲، ۶۱۷ و ۶۲۰ قانون نیز خرید، فروش، نگهداری، حمل مواد غیر‌مجاز و ایجاد مزاحمت برای مردم جرم و مجازات محسوب می‌شود و برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون حادثه‌ای مبنی بر قطع عضو یا فوتی در سطح استان گزارش نشده است اما در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان و تهران چنین مواردی وجود دارد و در سال گذشته نیز بیش از ۱۳۰ نفر مصدوم در شب چهارشنبه آخر سال در سطح استان گزارش شد که امیدواریم در سال جاری شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه