ارمنستان نخجوان را گلوله‌باران کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه اعلام کرد ایروان در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) منطقه مرزی جمهوری آذربایجان را در منطقه سادارک جمهوری خودمختار نخجوان گلوله‌باران کرد.

ارمنستان نخجوان را گلوله‌باران کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: در ۲۴ فوریه ساعت ۲۱:۴۰ (به‌وقت محلی) یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان از مواضعی در مسیر شهرک آرازدین منطقه دَوالی با استفاده از سلاح‌های سبک، مواضع ارتش آذربایجان مستقر در مسیر شهرک حیدرآباد واقع در منطقه سادارک جمهوری خودمختار نخجوان را مورد شلیک قرار دادند.

 طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باکو، هفته پیش اعلام کرد در پاسخ به تیراندازی نیروهای ارمنستان در نقطه مرزی که منجر به کشته‌شدن یکی از نظامیان آذربایجان شد، «عملیات انتقام» انجام داده است.

 به نقل از ایسنا نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در نتیجه این عملیات، پاسگاه مرزی نیروهای مسلح ارمنستان در نزدیکی شهرک «نرکین» منطقه قافان که از آنجا به سربازان ما تیراندازی شد، به طور کامل منهدم و مواضع رزمی خاموش شدند.

 روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۱۹۹۱ که ارتش ارمنستان منطقه قره‌باغ را اشغال کرد، دچار تنش بوده است.

 جمهوری آذربایجان بیشتر این منطقه را طی جنگ پاییز ۲۰۲۰ آزاد کرد که به یک توافق صلح با میانجیگری روسیه انجامید و فرصتی برای عادی‌سازی روابط ایجاد کرد.

 ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر گذشته یک عملیات جدید را در قره‌باغ آغاز کرد که در پی آن، نیروهای جدایی‌طلب این منطقه تسلیم شدند و قره‌باغ در کنترل کامل جمهوری آذربایجان در آمد.

انتهای خبر/

منبع: خبر انلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه