گزارشی از کسادی بازار این روزهای املش /مردمی که برای خرج خانه منتظر واریز یارانه اند

یارانه خردادماه با تاخیر چند روزه قراراست ساعت ۲۴ امشب (۲۵ خرداد ماه) واریز شود ، یارانه ای که بازار نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است و این روزها کساتی به خود می بیند.

گزارشی از کسادی بازار این روزهای املش /مردمی که برای خرج خانه منتظر واریز یارانه اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از املش ما، خلوتی بازار و کساتی آن داد همه کسبه را درآورده تا جایی که برخی می گویند حتی هزینه برق دکان شان را نمی توانند دربیاورند چه برسد خرید نان خانه !

در برخی از روستاهای شهرستان املش حتی روستائیان  نان خود را نسیه می خرند و بقول شاطر نانوایی منتظر واریز یارانه اند تا پول نانوایی را تسویه کنند.

بازار هفتگی سه شنبه هفته  پیش که خیلی از اهالی شهرستان برای خرید های هفتگی شان به آنجا می آیند رمقی نداشت و کسبه نگران وضع موجود بودند.

وقتی پای صحبت با همشهریان می نشینی ، همه شان گلایه می کنند و می گویند: وعده های مسئولین پس کی عملی می شود ، کجا شرایط اقتصادی بهتر شده است که رئیس جمهور  رشد مثبت اقتصادی جامعه را اعلام می کند!

یکی از رانندگان مسیر خطی پای درد دلش را باز میکند و می گوید چند سال پیش بابت کلاهبرداری که از من شد مجبور شدم تمام خانه و زندگی ام را بفروشم ، دخترم دانشجوی دانشگاه آزاد است و هزینه های آن کمرم را شکسته ! آنها به یک طرف هزینه زندگی ام را مجبورم با مسافرکشی دربیاورم …

او می گفت : بنزین که تک نرخه شد ، اوضاع زندگی بدتر شده است بخدا نمیتوانیم حتی در ماه یک وعده گوشت در غذا ببنیم …

به یاد حرف های پیرمردی افتادم که در سفر استاندار که اول سال به گیلان آمده بود، جلوی فرمانداری نشسته بود و خطاب به نماینده شهرستان می گفت: پول نان ۱۰۰۰ تومانی را ندارم ، آرد  بدهید تا بتوانم حداقل نان خانه را خودم پخت کنم …/ که خدا را شکر با پیگیری ها شنیدم مشکل آردش حل شده است.

ولی آقای رئیس جمهور زیر پوست این شهر خبر دیگریست، لطفا نگاهی عمیق بیاندازید… این مردمان نیاز به توافق با غرب ندارند که رفع تحریم ها مشکل آب خوردنشان را حل کند…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدمهرافروز
باسلام خدمت شمادوستان آقاازقول مابنویسید وضع بدترازایناست نه تنهادراملش بلکه درتمام کشور....کی باسدبه داداین ملت برسه؟کی مسئول بیکاری جوانان این مملکته؟آقا...شماروبه خدابه داداین ملت برسید...بنده حقیربه عنوان یک فدایی این نظام باصراحت وصلابت می گویم:دین ودیانت ماهم درخطراست......این بدحجابی ها..اینهمه اختلاسهاودزدی ها ..همه وهمه ثمره بی کفایتی هاوبی دینی هاست....شماروبه خدا آقای علمای اعلام برپاخیزیوواعلام خطرکنین....دیگرطاقت مردم بسرآمده..حداقل شمافکری به حال وروز این مردم بکنید...بخداخجالت وقباحت داره این مملکتی که حتی با تخم مرغ دوران دفاع مقدس راپابه پای رزمندگان ومدیران مدیریت کردندالان نیازمندحمایت شماهستن......یاحق
در حاشیه