مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اهدای عضو شهروند لنگرودی به ۳ بیمار نیازمند

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: بیمار مرگ مغزی اهل شهرستان لنگرود به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

اهدای عضو شهروند لنگرودی به ۳ بیمار نیازمند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سیامک ریماز امروز در گفتگو با خبرنگاران از اهدای عضوی یک جوان لنگرودی خبر داد و اظهار کرد: اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی زنده‌یاد «امیر میرجهانبخش» ۳۸ساله اهل شهرستان لنگرود پس از تأیید پزشکان متخصص و با رضایت خانواده ایثارگرش انجام شد.

وی با بیان اینکه دو کلیه و کبد این مرحوم اهدا شد، افزود: یک کلیه در رشت به یک بیمار نیازمند پیوند زده شد و یک کلیه و کبد وی نیز برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان تصریح کرد: این سی و یکمین اهدای عضو بود که سال جاری در این استان صورت‌گرفته است.

ریماز در پایان با اشاره به اینکه این بیمار به دلیل سقوط از ارتفاع پس از آسیب حاد مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود، خاطرنشان کرد: از هر فرد مرگ مغزی شده، هشت عضو شامل قلب، کبد، کلیه‌ها، ریه‌ها، روده و پانکراس قابل اهدا هستند که البته نسوج شامل پوست، قرنیه چشم، تاندون، استخوان، دریچه قلب هم قابلیت پیوند دارند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه