درخشش خوشنویسان گیلانی در آیین هفتمین دوسالانه ملی

«محمدجواد اسدی گورجی» و «محمد پورقلی‌زاده: دو خوشنویس گیلانی در آیین هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به ترتیب در رشته «چلپیا نستعلیق» و رشته «نسخ» رتبه سوم را از آن خود کردند.

درخشش خوشنویسان گیلانی در آیین هفتمین دوسالانه ملی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیین هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران یادبود استاد علاءالدین تبریزی عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد که در این مراسم نفرات برتر رشته‌های مختلف خوشنویسی ایران معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد. در این راستا خوشنویسان گیلانی محمدجواد اسدی گورجی در رشته چلپیا نستعلیق و محمد پورقلی‌زاده در رشته نسخ رتبه سوم را از آن خود کردند.

در رشته چلپیا نستعلیق مصطفی عابدینی از قزوین، حامد فقیهی از قم نیز به ترتیب مقام اول و دوم را به دست آوردند. در رشته نسخ نیز به ترتیب محمد نعیم جوادی از قم، مجید سعید کاظمی از البرز و  به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.

در رشته شکسته‌نستعلیق، زهرا عظیمی از استان مرکزی رتبه اول و امیر دانش مراغی از آذربایحان شرقی و عادل زارعی آبریز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند. در این راستا در رشته ثلت، مجید داستانی از قم رتبه اول، رحیم خلیلی از خراسان رضوی رتبه دوم و احسان کاظمی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

گفتنی است؛ در هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران یادبود استاد علاءالدین تبریزی، حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارائه شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه