این هنگ‌کنگ نشود آن هنگ‌کنگ!

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که بایستی نگران چنین حریف ساده و به‌ظاهر آسانی بود و بازی را دستکم نگرفت.

این هنگ‌کنگ نشود آن هنگ‌کنگ!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، به مصاف حریفی از شرق آسیا خواهد رفت؛ هنگ‌کنگ. یوزهای ایرانی در نخستین رقابت، به مصاف فلسطین رفتند که در پایان نود دقیقه تلاش، به برتری ۴ بر یک رسیدند. آن بازی با همه فراز و فرودهایش، سایه‌روشن‌هایی داشت که امیدواریم کادر فنی به رفع آنها مبادرت کرده باشد.

 اما در مصاف امروز، اگرچه حریف را نمی‌توان دست‌کم گرفت یا ضعیف قلمداد کرد؛ اما در قامت ایستادگی و رقابت با ما نیست. بایستی توجه داشت که معمولاً، سبک بازی شرقی‌ها برای فوتبال ما قابل‌تحلیل‌تر و راحت‌تر است تا همسایگانمان در منطقه که همیشه جدال‌های سنگینی با آنها داشته‌ایم. تیم های شرقی با این وضعیت و تجربه تاریخی، حریفانی مطلوب‌تر برابر ما بوده‌اند که البته، کره جنوبی و ژاپن را باید استثنا گرفت که تحلیل و تفسیر آنها نیاز به فرصتی دیگر دارد.
بااین‌وجود، یادمان نرود که فوتبال گاهی روی خوشش را نشان نمی‌دهد. تیم ملی امید کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو، درحالی‌که نود دقیقه برتر و مسلط بر میدان بود، به هنگ‌کنگی باخت که شاید اگر ۱۰ دیدار دیگر هم برگزار می‌شد، نتیجه‌ای غیر از پیروزی نصیبمان نمی‌شد؛ اما گاهی ناممکن‌ها در مستطیل سبز ممکن می‌شود. امروز بایستی مراقبت این لحظات و اتفاقات بود که مبادا گریبان تیم ملی را بگیرد.

انتهای خبر/

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه