مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان خبر داد:

ورود غاز پیشانی‌سفید به تالاب بین‌المللی انزلی+ فیلم

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان از ورود اولین دسته غاز پیشانی‌سفید به تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد و گفت: این پرندگان برای زمستان‌گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می‌مانند.

ورود غاز پیشانی‌سفید به تالاب بین‌المللی انزلی+ فیلم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  حمزه عشوری امروز در گفتگو با خبرنگاران از فرود اولین دسته غاز پیشانی‌سفید به تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد و اظهار کرد: در روزهای اخیر با سردشدن هوا، اولین دسته غاز پیشانی‌سفید در پناهگاه حیات‌وحش «سلکه» مشاهده شده‌اند.

وی با بیان اینکه با سردتر شدن هوا قطعاً شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به‌ویژه انواع قوها و غازها در استان خواهیم بود، افزود: این پرندگان برای زمستان‌گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می‌مانند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان از مشاهده پرندگان دیگر آبزی همچون غار خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سرسبز، اردک ارده‌ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب‌پا، عقاب دریایی دم‌سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روزهای اخیر خبر داد و تصریح کرد: پناهگاه حیات‌وحش سلکه صومعه‌سرا یکی از مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی این پرندگان است.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان در سال جاری نیز ممنوع بوده و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد، افزود: آموزش یکی از بن‌مایه‌های حفاظت از محیط‌زیست است و در حال حاضر مرکز آموزش بازدیدکنندگان و پرنده‌نگری سلکه صومعه‌سرا به محلی برای فراگیری آموزش‌های تجربه‌محور زیست‌محیطی با اقبال دانش‌آموزان و علاقمندان به طبیعت زیبای تالاب انزلی و حیات‌وحش آن روبه‌رو شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه