استاندار گیلان در نشست شورای اداری مسکن:

نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بخش مسکن هستیم

استاندار گیلان به چالش محدودیت اراضی در استان‌های گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در راستای بهره‌وری کافی هستیم.

نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بخش مسکن هستیم

به گزرش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری مسکن و شهرسازی در استانداری گیلان، اظهار کرد: نهضت ملی به معنی ایجاد یک نگاه تحولی با بهره‌گیری از سازه‌ها و شیوه‌های جدید است.

وی به چالش محدودیت اراضی در استان‌های گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در راستای بهره‌وری کافی هستیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: برای تسریع در امور ابتدا لازم است زیرساخت‌ها و مقدمات فراهم و سپس موارد موردنظر در جلسات تصویب شود.

گیلان علاوه بر زیرساخت‌ها در حوزه‌های کاربری زمین نیز دارای محدودیت است

عباسی با بیان اینکه سایر استان‌ها دارای اراضی و امکانات بهتری نسبت به دو استان‌ گیلان و مازندران هستند، اذعان کرد: گیلان علاوه بر زیرساخت‌ها در حوزه‌های کاربری زمین نیز دارای محدودیت است.

آمایش سرزمینی همه‌جانبه ضروری است

وی ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها که متقاضی مسکن کم‌تر است می‌توان با بررسی شناسنامه‌ای افراد را به زادگاهشان هدایت و جا‌به‌جا نمود تا افزایش جمعیت در مرکز استان نیز کنترل شود لذا در این راستا نیازمند یک آمایش همه‌جانبه هستیم.

برای توسعه نیازمند یک دیدگاه توسعه‌ای هستیم

استاندار گیلان بر اهمیت تسریع و تسهیل امور تاکید کرد و گفت: در نهضت ملی مسکن وظیفه اعطای زمین رایگان برعهده ما است که در این راستا نیازمند شناسایی اراضی و در صورت کمبود نیز نیازمند خرید آن هستیم اما متاسفانه پس از گذشت یک سال تنها ۳ تا ۵ درصد پیشرفت داشته‌ایم لذا باید ببینیم که آیا مشکل کار از بانک یا متولیان امر است و در عین حال نیز نباید زمان را از دست بدهیم.

عباسی افزود: برای توسعه نیازمند یک دیدگاه توسعه‌ای هستیم که سرعت عمل، نوآوری و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ساخت و ساز متناسب با شرایط اقلیمی، هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف، تسریع در اعطای تسهیلات بانکی و … از جمله این موارد محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چهار سال اول تعهداتی داریم که لازم است تا سال آینده به یک جمع‌بندی برسیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه