پیشکسوت سرخابی:

استقلال و پرسپولیس به دعوا ادامه دهند سپاهان قهرمان می‌شود

پیشکسوت سرخابی، گفت: مساوی گرفتن در دربی برای نکونام خیلی مهم بوده و به هدفش رسیده، قابل احترام است و نباید به او توهین شود.

استقلال و پرسپولیس به دعوا ادامه دهند سپاهان قهرمان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» بهزاد داداش‌زاده درباره اینکه پس از اتمام دربی ۱۰۲ به نظر می‌رسد حواشی این دیدار تمام‌شدنی نیست و عوامل و منتسبین به استقلال و پرسپولیس درباره اتفاقات آن صحبت می‌کنند، اظهار کرد: خیلی‌ها الکی حرف می‌زنند در حالی که تنها سرمربیان دو تیم، کادر فنی و بازیکنان به همراه سرپرست‌ها حق دارند درباره دربی حرف بزنند، چون در مستطیل سبز بازی حضور داشتند. عوامل مدیریتی نظیر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال به چه دلیل در مورد دربی حرف می‌زنند.

 رئیس کمیته داوران حرف‌زدن بلد نیست

 وی ادامه داد: برخی مجریان تلویزیونی برای خودشیرینی اظهارنظر می‌کنند. آن‌ها در حد فوتبال نیستند که درباره‌اش حرف می‌زنند. چه می‌دانند سیستم بازی یعنی چه؟ چه لزومی دارد در مورد VAR اظهارنظر کنند؟ برای فدراسیون فوتبال متأسف هستم یک آدم بی‌تدبیر را رئیس کمیته داوران کرده است. این همه داور تحصیل‌کرده بازنشسته داریم. چه بده و بستانی است که باید فردی رئیس کمیته داوران باشد که سواد و تدبیر ندارد، حرف زدن بلد نیست. نمی‌دانم در دوران قضاوت چگونه بازی‌ها را داوری می‌کرده است. چه دادوستدی وجود دارد که برخی آقایان باید همیشه باشند. به استقلالی یا پرسپولیسی بودن رئیس کمیته داوران کاری ندارم و در تمام ارکان مدیریتی فدراسیون طرفدار استقلال و پرسپولیس را داریم، ولی نباید در عملکرد آن‌ها تأثیری داشته باشد. به غیر از دو شهر انزلی و آبادان، در دیگر شهرها تماشاگران با پرسپولیس یا استقلال هستند.

 عضو کمیته انضباطی گفته در بین‌التعطیلی هستیم

 پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر، در صدور آرای انضباطی برای این دو تیم شاهد تعلل هستیم. چطور برای دیگر تیم‌ها شاهد صدور آرا هستیم، ولی برای این دو تیم زمان می‌برد الان صدور آرای این دو تیم زمان می‌برد. در خبرها خواهد در خصوص آرای انضباطی دربی، عضو کمیته انضباطی گفته در بین‌التعطیلی هستیم. چطور برای ذوب‌آهن، ملوان یا دیگر تیم‌ها، احکام زودتر صادر می‌شود. این جوری اختلاف بین مردم می‌افتد. باید عرضه نشان داد. رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه به کمیته انضباطی دستور داد تا مدیرعامل باشگاهی که با مشت به‌صورت داور کوبید و سابقه دادستانی را دارد، مادام‌العمر از مدیریت فوتبالی محروم شد. مشابه چنین برخوردی را در فوتبال ایران نسبت دیگر تخلف‌ها دیده‌ایم؟

 دنبال یکی می‌گردند تا قربانی‌اش کنند

 وی تصریح کرد: افشاریان به شعور مردم توهین کرده و گفته حق نداریم مکالمات داور عراقی VAR را پخش کنیم. قانون فیفاست که باید این صحبت پخش شود. رئیس کمیته داوران شجاعت داشته باشد و بگوید به او اجازه ندادند صحبت‌های داور ویدئویی را پخش کند. داوران هم حق دارند، چون یک داور وسط مگر چقدر پول می‌گیرد؟ دنبال یکی می‌گردند تا قربانی‌اش کنند. قربانی اصلی باید رئیس کمیته داوران باشد، چون در مصاحبه تلویزیونی درباره صغر سنی پسرش گفت. او هنوز نمی‌داند صغر سن چه معنی دارد. وقتی قدرت تشخیص موضوع صغر سن را ندارد چطور رئیس کمیته داوران است؟

 سامره حرف زدن بلد نیست

 داداش‌زاده یادآور شد: من از کسانی که زمانی هم‌بازی‌ام بوده‌اند انتظار دارم. علی سامره هم حرف زدن بلد نیست! این چه‌حرف‌هایی است که او بعد از پایان دربی زده؟ شخصیت مدیر تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید بالاتر از این‌ها باشد. چه دلیلی دارد که راجع به مسائل حاشیه‌ای حرف زده است. افشین پیروانی تجربه پیدا کرده و وقتی شرایط را مناسب نبیند، مصاحبه نمی‌کند یا به سؤالاتی جواب می‌دهد که حاشیه را از تیمش دور کند. خوشحالی بعد از گل پیروانی با نکونام را کاری ندارم، چون حق آنهاست بعد از گل‌زنی تیم شان شادی کنند. یحیی گل‌محمدی هم واکنش خاصی نداشت. مساوی گرفتن در دربی برای نکونام خیلی مهم بوده و به هدفش رسیده، قابل احترام است و نباید به او توهین شود. فوتبال را کثیف کردند و به هر چیزی توهین می‌کنند.

 مسئولان سرخابی داستان دربی را تمام کنند

 وی افزود: خطای پنالتی بوده یا نبوده، با توهین‌کردن مشکل حل نمی‌شود، شرایط را بدتر می‌کند. به داور چه گفتند و او چه تصمیمی گرفته باید رها شود. از قبل هم معلوم بود این دربی مساوی می‌شود، چون هر یک از دو تیم می‌باختند وارد حاشیه جدیدی می‌شدند. پرسپولیس گل سالم زد، استقلال به گل مشکوک رسید. حالا استقلالی‌ها می‌گویند مو لای درز گلشان نمی‌رود و دفاع می‌کنند موضوعی طبیعی است. بازی‌های فنی آنچنانی از دو تیم ندیدیم و از مسئولان دو تیم خواهش می‌کنم داستان دربی را تمام کنند. همه‌کس موضوع را رها کند، سامره سرپرست استقلال ادامه می‌دهد. سخنگوی باشگاه استقلال که عضو هیئت‌مدیره است پشت‌سرهم صحبت می‌کند، به نظرم می‌خواهد نماینده شورای شهر یا مجلس شود و آرای هواداران استقلال برای او ریخته شود که دست از سر دربی و اتفاقات آن برنمی‌دارد.

 موقع استعفای درویش است، عکسش هم با رونالدو گرفته است

 پیشکسوت سرخابی ادامه داد: دائم در مورد شکایت از هم می‌گویند و شکایت پشت شکایت از یکدیگر در کمیته انضباطی ثبت می‌شود. هر کسی که بهتر ادله بیاورد و زورش برسد، رأی کمیته انضباطی را به نفع خود دارد. کمیته هم مشخص نیست بر چه مبنایی و چگونه رأی صادر می‌کند. از سپاهان و پرسپولیس کسر امتیاز شده، ولی تکلیف استقلال نامشخص است. اگر می‌خواهند کسر کنند یا نکنند اعلام رأی کنند. چرا دست نگه داشته‌اند، مگر چه می‌خواهد بشود، یحیی گل‌محمدی درست گفت که چطور در آستانه دربی مدیرعامل استقلال عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ می‌شود. من هم می‌گویم دوستی دیرینه است که مدیرعامل استقلال در سازمان لیگ مسئولیت گرفته، ولی مدیرعامل پرسپولیس اصلاً نامزد نشده که رأی بیاورد. برای همین می‌گویم وقت استعفای رضا درویش است، عکسش هم با کریستیانو رونالدو گرفته است. مگر محمدرضا ساکت که عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بود توانست مانع کسر امتیاز از سپاهان شود، پس خطیر هم نمی‌تواند مانعی برای این اتفاق باشد، بالاخره هر چیزی جای خود را دارد. اینجاست که برای سرمربی ایجاد شک و شبهه می‌شود.

 مشخص نبود بلیت‌های VIP و CIP را به چه افرادی دادند

 داداش‌زاده افزود: وقتی فیلم محمد فنایی پخش شده که گفت اگر داور پنالتی نمی‌گرفت پولش را به او نمی‌دادند، استقلالی‌ها در فضای مجازی به او بی‌احترامی می‌کنند. چرا باید کار به اینجا برسد؟ دیگر نتیجه بازی در مستطیل سبز رقم نمی‌خورد. پرسپولیس تیم برتر بود، ولی نتیجه شکل دیگری رقم خورد. من خودم در روز دربی به ورزشگاه رفتم، چون مهمان برنامه‌ای بودم. وضعیت برای مردم افتضاح بود. مگر می‌شود تا این اندازه به تماشاگران بی‌احترامی کرد؟ من به همراه مهدی پاشازاده و سلیمانی کارشناس داوری برای ورود به ورزشگاه مشکل داشتیم. نیروی انتظامی و عوامل فدراسیون لطف داشتند و کمک کردند تا وارد ورزشگاه شویم. بلیت‌های VIP و CIP را به کسانی داده بودند که معلوم نبود چه افرادی هستند و آن‌وقت بلیت طبقه دوم را به من پیشکسوت پرسپولیس دادند. مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس هم دائم در تلویزیون و در حال مصاحبه با خبرنگاران است. دو فصل پرسپولیس بازی کرده، آن وقت ما پیشکسوتان گمنام هستیم. در آخر از مدیران و مربیان استقلال و پرسپولیس می‌خواهم دست از سر هم بردارند، دربی را فراموش کنند، سپاهان با کسر ۴ امتیاز، اگر بازی معوقه‌اش را ببرد به صدر جدول می‌رود، انصافاً تیم خوبی است و شایستگی قهرمانی را دارد. استقلال و پرسپولیس به دعوا ادامه دهند سپاهان قهرمان می‌شود.

انتهای خبر/

منبع: آنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه