استاندار گیلان در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان:

تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است

استاندار گیلان در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان بر لزوم توسعه مباحث فرهنگی و دانشگاه توأمان با توسعه دیگر اشتراکات میان ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است.

تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز در جریان بازدید از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ارتباط دوسویه دانشگاه آستراخان با دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌های گیلان در این بازدیدها و نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: گیلان علاوه بر توسعه همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقل ترکیبی در حوزه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و علمی نیز می‌تواند با آستراخان روسیه همکاری کند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ظرفیت‌شناسی دانشگاه‌های گیلان و آستراخان و اینکه انتقال اندوخته‌ها، دانش و تجارب دانشگاه‌های گیلان و آستراخان بسیار اهمیت و ضرورت دارد، تصریح کرد: در این راستا درعین‌حال آموزش زبان‌های فارسی و روسی به‌عنوان زبان محور خزر مورد تأکید است.

تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است

عباسی با بیان اینکه تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است، گفت: تبادل دانش، استاد و کارهای پژوهشی و تحقیقی بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه‌اندازی خط ریلی رشت کاسپین آستارا ارتباط علمی و دانشگاهی گیلان و آستراخان تقویت می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های این استان با آستراخان بیان کرد: این قرارداد همکاری برای پاسخ‌دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه‌های دو استان بسته شده است.

عباسی با تأکید بر لزوم تبادل تجارب در بخش علم و دانش اضافه کرد: در کنار روابط تجاری و اقتصادی دو کشور روسیه و ایران تبادل اندیشه‌ها و روابط در بخش موضوعات دانشگاهی به‌ویژه بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان گسترش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه