در دیدار رئیس‌جمهور کوبا مطرح کردند؛

تأکید رهبر انقلاب بر ائتلاف جهانی مقابل زورگویی‌های آمریکا و غرب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کردند: باید از این ظرفیت‌ها برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود.

تأکید رهبر انقلاب بر ائتلاف جهانی مقابل زورگویی‌های آمریکا و غرب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا و هیئت همراه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کردند: باید از این ظرفیت‌ها برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود.

ایشان افزودند: این ائتلاف با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، می‌تواند در مورد مسائل مهم جهانی همچون موضوع فلسطین موضع‌گیری مشترک و تأثیرگذار داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مسائل فلسطین خاطرنشان کردند: موضوع فلسطین فقط مربوط به قضایای اخیر غزه و بمباران‌ها نیست زیرا مردم فلسطین در طول ۷۵ سال گذشته همواره تحت انواع شکنجه‌ها و رنج‌ها و کشتارها بوده‌اند؛ اما اکنون فاجعه در غزه آن‌قدر بزرگ است که واقعیت برای افکار عمومی جهان برملا شده و امکان پنهان‌کردن آن وجود ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مواضع رئیس‌جمهور کوبا درباره مسائل جهانی به‌خصوص موضوع فلسطین را همسو با مواضع جمهوری اسلامی خواندند و با اشاره به همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی افزودند: باید روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ازجمله همکاری علمی، بیش‌ازپیش تقویت شود و امیدواریم با توجه به اینکه دولت جناب آقای رئیسی، دولت «کار و فعالیت» است، تفاهم‌ها و توافق‌ها به‌پیش روند و به مرحله اجرا و اقدام برسند.

ایشان همچنین با اشاره به دیدار ۲۲ سال پیش خود با «فیدل کاسترو» رهبر فقید کوبا گفتند: انقلاب کوبا و شخصیت کاسترو از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای انقلابیون ایران جذابیت خاص داشت و دلیل آن هم صداقت در مواضع انقلابی وی بود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: «صداقت انقلابی»، «ایستادگی انقلابی» و «جدیت انقلابی»، وجه مشترک انقلاب کوبا و انقلاب اسلامی ایران است.

در این دیدار که حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، سخنان و مواضع ایشان را هم جهت با دغدغه‌ها و مواضع دولت کوبا دانست و گفت: روابط ایران و کوبا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر صحیحی قرار داشته و در گفتگوهای خود در تهران تمام تلاش‌ها را برای تعمیق این روابط به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری متمرکز کردیم.

رئیس‌جمهور کوبا با تأکید بر اینکه دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در مقابله با اقدامات مداخله‌جویانه و تحریم‌های آمریکا و متحدانش مکمل یکدیگر باشند، افزود: ایران و کوبا همچنین می‌توانند در همکاری‌های بین‌المللی، ارتباطات خود را بیش‌ازپیش افزایش دهند و در مسائل مهم جهانی همچون فلسطین تأثیرگذار باشند.

میگل دیاز کانل در مورد قضایای فلسطین و غزه خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد یک نسل‌کشی غیرقابل‌قبول است و سازمان‌های بین‌المللی چشمان خود را در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم غزه که دو سوم آنها کودکان و زنان هستند، بسته‌اند و تعجب‌آور این است، کسانی که از جنگ اوکراین و روسیه و کشتار غیرنظامیان دائماً شکایت می‌کردند اکنون در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر در غزه سکوت کرده‌اند و این نشان‌دهنده وضع بسیار بد جهان است.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه