شاکی پرونده راه و شهرسازی است؛

ماجرای اعتراض به اجرای حکمی قانونی در بام سبز ماسال

در روزهای اخیر ویدئویی از تخریب یک دکه در بام سبز ماسال که صاحب آن پیرمردی دارای فرزند معلول است منتشر شد؛ این در حالی است که به گفته فرماندار ماسال حکم تخریب توسط دادگاه صادر شده و موضوع چندین بار به صاحب دکه اطلاع داده شده بود و فرد معترض نیز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارد.

ماجرای اعتراض به اجرای حکمی قانونی در بام سبز ماسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در چند روز اخیر ویدئویی از تخریب دکه‌ای در بام سبز ماسال که در آن مردی مسن به همراه فرزند معلول خود به اجرای حکم تخریب اعتراض داشت و مدعی بود که این کار بدون اخطار قبلی رخ داده است، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده که واکنش اعتراضی کاربران را به دنبال داشت.

در این ویدئو که دکه در حال تخریب را نشان می‌دهد اثری از حکم دادگاه نیست و صرفاً روند تخریب را نشان می‌دهد و اینطور به مخاطب القا می‌شود که عده‌ای می‌خواهند تنها راه درآمد یک پیرمرد دارای فرزند معلول را از بین ببرند.

در ویدئویی دیگر نیز پیرمرد معترض، فرزند معلول خود را مقابل فرمانداری ماسال برده و نسبت به شرایط سخت نگهداری و عدم توجه و رسیدگی مسئولان گلایه می‌کند.

برای اطلاع یافتن از چند و چون ماجرا و اینکه آیا این تخریب قانونی بوده یا خیر، مصاحبه ای با فرماندار شهرستان ماسال انجام دادیم تا توضیحات وی در این باره را بدانیم.

حکم تخریب قضایی برای این دکه صادر شده بود/ شاکی پرونده راه و شهرسازی است

غلامرضا گیل‌چالانی در گفتگو با «هشت‌دی»، با بیان اینکه حکم تخریب قضایی برای این دکه صادر شده بود، اظهار کرد: راه و شهرسازی شاکی قضیه بوده و دستور تخریب از مرجع قضایی صادر شده بود.

وی افزود: این ملک جز اراضی راه و شهرسازی بوده است.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه حکم تخریب خیلی وقت پیش صادر شده بود اما تاکنون اجرای آن به تعویق افتاد، افزود: دستگاه قضا و نهادهای نظارتی مصر بودند که حکم تخریب حتماً اجرایی شود و از طرفی مسئولان استانی نیز دستور اجرای حکم تخریب را به ما اعلام کردند و در نهایت حکم قضایی را اجرا کردیم.

موضوع چندین بار به صاحب دکه اطلاع داده شده بود

وی ادامه داد: دادگاه، حکمی مبنی بر اینکه این اراضی متعلق به راه و شهرسازی و بخشی از آن مربوط به اراضی ملی است را صادر کرده بود لذا قانوناً باید رفع تصرف می‌شد و چندین بار هم به صاحب دکه درباره این موضوع اطلاع‌رسانی شده بود.

عدم اجرای حکم برای مدیران شهرستان ترک فعل محسوب می‌شود

گیل‌چالانی با بیان اینکه اگر این حکم را اجرایی نمی‌کردیم ممکن بود برای ما ترک فعل محسوب شود، بیان کرد: راه و شهرسازی و منابع طبیعی حکم دادگاه را اجرا کردند.

مرد معترض تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است

وی با اشاره به اینکه فرد معترض در ویدیوهای منتشر شده دارای فرزند معلول است و تحت پوشش بهزیستی قرار دارد، گفت: وی ماهانه ۲ میلیون تومان به علاوه ملزومات مانند پوشک و حدود ۸۰۰ هزار تومان حق عضویت از سازمان بهزیستی دریافت می‌کند.

فرماندار ماسال اضافه کرد: فرد معترض تحت پوشش کمیته امداد بود و اکنون بازنشسته شده و مستمری دریافت می‌کند.

اظهار بی‌اطلاعی روابط‌عمومی راه و شهرسازی گیلان از کلیت ماجرا!

گفتنی است خبرنگار «هشت‌دی» برای پیگیری ماجرا با مدیر روابط‌عمومی راه و شهرسازی گیلان نیز تماس گرفت اما وی در ابتدا از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیان داشت که اگر تخریبی اتفاق افتاده توسط حکم دادگاه بوده و راه و شهرسازی ابزار تخریب ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه