نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

معرفی درست شخصیت میرزا به نسل جوان ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه معرفی درست شخصیت میرزا به مردم خصوصاً نسل جوان ضروری است، گفت: باید این شخصیت برجسته را آگاهانه و درست معرفی کنیم تا جوانان ایرانی درس میرزاشناسی را آموزش ببینند.

معرفی درست شخصیت میرزا به نسل جوان ضروری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در همایش سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت با اشاره به نقش اثرگذار علما و روحانیون مبارز در پیروزی‌های تاریخی کشور، اظهار کرد: خیزش‌های مردمی و سیاسی در ادوار مختلف بر اساس مبانی دینی و قرآنی استوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه میرزاکوچک‌خان جنگلی در آن زمان مقابل دو قدرت بزرگ یعنی انگلیس و روسیه ایستاد، افزود: میرزاکوچک جنگلی با صبر و مقاومت خود در مقابل دو قدرت زمان ایستاد و هیمنه آنها را در هم شکست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ابراز تأسف از عدم معرفی میرزا کوچک جنگلی به‌عنوان یک طلبه مبارز، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای وقتی می‌خواهند درباره میرزا حرف بزنند به روحانی و عالم دینی‌بودن وی اشاره نمی‌کنند که این یک ظلم است چرا که میرزا بر اساس ایمان و اعتقادات خود جنگید و مقابل مستکبران ایستادگی کرد.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر توجه به همه ابعاد شخصیتی شهید میرزاکوچک جنگلی، بیان کرد: وی با ایمان، اهل تقوا و مبارزی انقلابی بود و اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

وی با بیان اینکه معرفی درست شخصیت میرزا به مردم خصوصاً نسل جوان ضروری است، تصریح کرد: باید این شخصیت برجسته را آگاهانه و درست معرفی کنیم تا جوانان ایرانی درس میرزاشناسی را آموزش ببینند.

میرزاکوچک جنگلی یک طلبه مبارز بود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی یک طلبه مبارز بود، ادامه داد: وی یک مؤمن معتقد بود که با مستکبران مبارزه کرد و سرانجام در این راه به شهادت رسید.

وی با اشاره به شخصیت اعجازگونه میرزا کوچک جنگلی، بیان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، قیام میرزا مینیاتوری از انقلاب است و جایگاه رفیعی نزد مردم دارد؛ لذا نباید برای معرفی وی از کاری کوتاهی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه