سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد:

اطفای حریق در ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی گیلان

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه ۵۲ نقطه از عرصه‌های طبیعی استان به آتش کشیده شد، گفت: طبق براوردهای انجام‌شده، حدود ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی و جنگلی گیلان در پی وزش باد شدید طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و امدادی اطفا شده است.

اطفای حریق در ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی گیلان

به گزارش هشت‌دی محمدرضا حق‌بین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اخرین وضعیت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گیلان، اظهار کرد: از اواخر روز شنبه ۵۲ نقطه در ۱۴ شهرستان استان دچار حریق شد.

وی افزود: طبق براوردهای انجام‌شده، حدود ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی و جنگلی گیلان در پی وزش باد شدید طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و امدادی اطفا شده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان با تشکر از نیروهای مردمی به دلیل همکاری با دست‌اندرکاران امر اطفای حریق، گفت: در این مدت بالای یک هزار نفر از همکاران ما درگیر اطفای حریق بودند.

حق‌بین با اشاره به هشدارهای فراوان مبنی بر عدم روشن‌کردن آتش در عرصه‌های طبیعی با توجه به وجود وزش باد در منطقه، تصریح کرد: طبق نظر اکثر کارشناسان آتش‌سوزی این عرصه‌ها به دلیل روشن‌کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و رهاکردن آن شعله‌ور شده است.

وی اعلام کرد: مردم می‌توانند آتش‌سوزی در نقاط جنگلی و منابع طبیعی را از طریق شماره ۱۵۰۴ به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی کنند زیرا اطلاع‌رسانی به‌ موقع کار اطفا را سریع‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه