یک شهر اروپایی روابط با اسرائیل را تعلیق کرد

 هم‌زمان با تشدید تنش‌ها بین اسپانیا و رژیم صهیونیستی، شورای شهر بارسلون روز جمعه (دیروز) با قطع روابط با این رژیم تا رسیدن به آتش‌بس نهایی در غزه و مراعات قطعنامه‌های بین‌المللی موافقت کرد.

یک شهر اروپایی روابط با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش هشت‌دی مقام‌های دومین شهر پرجمعیت اسپانیا در اعتراض به مواضع رژیم صهیونیستی روابط با این رژیم را به آتش‌بس دائمی در غزه منوط کردند.

 به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، شورای شهر بارسلون روز جمعه اعلامیه‌ای را تصویب کرد که در آن روابط با اسرائیل تا زمانی که آتش‌بس دائمی در غزه برقرار شود و تل‌آویو به حقوق اساسی مردم فلسطین احترام بگذارد، تعلیق می‌کند.

 این رسانه دولتی ترکیه‌ای اعلام کرد که این اولین‌بار نیست که بارسلون روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند.

 فوریه ۲۰۲۳ «آدا کولائو» شهردار وقت بارسلون روابط این شهر با اسرائیل و همچنین توافق خواهرخواندگی با تل‌آویو را تعلیق کرد؛ اما در ماه سپتامبر، بعد از شکست در انتخابات از «جائومه کولبونی» از حزب سوسیالیست، شهردار جدید روابط با رژیم صهیونیستی و تل‌آویو را احیا کرد.

 اعلامیه مصوب شورای شهر بارسلون را حزب وابسته به شهردار سابق این شهر پیشنهاد داد و اعضای دیگر احزاب در شورا هم با آن موافقت کردند.

 اقدام حمایتی شهرداری بارسلون از فلسطینیان در شرایطی انجام شده که روابط اسپانیا با رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه پر تنش شده است.

 به دنبال سفر اخیر «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا و «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک به فلسطین اشغالی و مصر، این دو مقام ارشد غربی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 نخست‌وزیر اسپانیا در سفر به مصر اعلام کرد که به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین را جزء اولویت‌های دولت خود قرار خواهد داد و اگر اتحادیه اروپا فلسطین را به رسمیت نشناسد، ممکن است کشور اسپانیا خود در زمینه اقدام کند.

 در بیانیه مصوب شورای شهر بارسلون، آنها «حماس و اسرائیل» را به‌خاطر حملات به «غیرنظامیان» محکوم کردند. شورای شهر بارسلون همچنین هرگونه مجازات دسته‌جمعی، جابه‌جایی اجباری، تخریب سیستماتیک منازل و زیرساخت‌های مدنی و قطع ارسال انرژی، آب، غذا و تجهیزات پزشکی به غزه را محکوم کرد.

 به گفته شورای دومین شهر پرجمعیت اسپانیا، «اشغال و استعمار سرزمین‌های فلسطینی» و «نفی حقوق مردم»، موانع اصلی ایجاد صلح در منطقه است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه