گاز رایگان برای مشترکان خوش‌مصرف

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مشترکانی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به‌عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت خواهند کرد.

گاز رایگان برای مشترکان خوش‌مصرف

به گزارش هشت‌دی مسلم رحمانی امروز با بیان اینکه مشترکان خوش‌مصرف در آیین‌نامه جدید اصلاح تعرفه‌های گاز تشویق می‌شوند، اظهار کرد: مشترکانی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به‌عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در آیین‌نامه جدید، بحث پاداش خوش‌مصرفی، هم برای بخش خانگی و هم بخش‌های غیر خانگی از جمله صنایع و مشترکان عمده در نظر گرفته شده است. الگوی مصرف به این گونه است که در سه پلکان نخست، مشترکان کم‌مصرف قرار دارند که حدود ۷۰ درصد مصارف به این پلکان تعلق دارد؛ پلکان‌های بعدی به ترتیب، مشترکان با مصرف متوسط، پُرمصرف و بسیار پرمصرف خواهند بود، ضمن آنکه دامنه مصرف نیز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب افزایش‌یافته است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ دامنه مصرف برای ۱۲ پله اشاره شده ۱۰۰ مترمکعب خواهد بود؛ ضمن آنکه با وجود افزایش دامنه مصرف، تعرفه‌ها هیچ تغییری نکرده است و همانند سال قبل اعمال می‌شود و فقط در پلکان ۱۱ و ۱۲، به‌ازای هر مترمکعب پنج و ۶ هزار تومان دریافت می‌شود.

رحمانی با بیان این‌که نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از سه برابر الگوی مصرف گاز مصرف می‌کنند، فقط کمتر از ۱.۳ درصد مشترکان را شامل می‌شود که از این مشترکان نیز تقاضا می‌شود تا با مدیریت مصرف، هم گازبهای کمتری پرداخت و هم با مصرف بهینه، به تأمین پایدار گاز در روزهای سرد سال کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: شرکت ملی گاز ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه