رئیس‌جمهور وارد تاشکند شد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران دقایقی پیش به‌منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد.

رئیس‌جمهور وارد تاشکند شد

به گزارش هشت‌دی سید ابراهیم رئیسی در تاشکند مورد استقبال نخست‌وزیر ازبکستان و دیگر مقامات این کشور قرار گرفت.

 شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو و برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران برخی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به ازبکستان است.

 پیش‌ازاین روز چهارشنبه رئیس‌جمهور به دعوت رسمی همتای تاجیکستانی خود به دوشنبه رفت و در این سفر رؤسای جمهور و مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

رئیسی در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور گفت که اشتراکات متعدد و سوابق دیرینه تاریخی، دینی، فرهنگی و تمدنی میان ایران و تاجیکستان را زمینه مناسبی برای گسترش روابط در همه ابعاد دانست و گفت: در دو سال گذشته قدم‌های خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور برداشته شده، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

 رئیس‌جمهور هدف‌گذاری برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در قدم اول تا سطح ۵۰۰ میلیون دلار را کاملاً امکان‌پذیر دانست و افزود: با توجه به زمینه‌های مختلف همکاری در بخش نفت، گاز، آب، صدور خدمات فنی و مهندسی و داروسازی دستیابی به این هدف در دسترس است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه