عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

 انقلاب اسلامی رشد سرزمینی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی رشد سرزمینی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد، گفت: در بخشی از کتاب تحریف شده یهودیان، غیریهودیان حیواناتی در شکل انسان معرفی می‌شوند و امروز عین این جمله را از زبان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌شنویم؛ لذا خوی وحشی‌گری و جنایات آنها ریشه در این تفکر دارد.

 انقلاب اسلامی رشد سرزمینی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد

به گزارش هشت‌دی مناظره تخصصی دانشگاهی با موضوع مقاومت فلسطین در دانشگاه آزاد اسلامی رشت صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد.

عمران علیزاده در این نشست با بیان اینکه امروز مهم‌ترین تکلیف دانشگاهیان، جهاد تبیین است اظهار کرد: انقلاب اسلامی باعث شد، رشد سرزمینی رژیم صهیونیستی متوقف شود.

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به قسمتی از متن کتاب مقدس یهودیان، بیان کرد: در بخشی از این کتاب تحریف شده، غیریهودیان را حیواناتی در شکل انسان معرفی می‌کند و امروز عین این جمله را از زبان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌شنویم؛ لذا خوی وحشی‌گری و جنایات آنها ریشه در این تفکر دارد.

محور مقاومت وارد مرحله نظم‌سازی و ساختارسازی شده است

حسین شریفی عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه مقاومت همواره در برابر سلطه شکل می‌گیرد گفت: اگر رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک سازه ناسازگار توسط قدرت استکباری کاشته شده است در نظر بگیریم و در برابر آن، مقاومت شکل‌گرفته است.

وی افزود: مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گستره جهانی پیدا کرده است و بُعد بسیج‌کنندگی آن به لحاظ کیفیت و کمیت افزایش‌یافته است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه محور مقاومت به مرحله نظم‌سازی و ساختارسازی وارد شده است، تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ دستپاچه شده‌اند و تمام‌قد از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند.

 مسئله فلسطین بعد از انقلاب اسلامی ایران به اردوگاه حق و باطل تبدیل شد

حسین بهمنش مدرس دانشگاه‌های استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هدف فعلی رژیم صهیونیستی بازسازی معبد سلیمان است، اظهار کرد: بنی‌اسرائیل جزء مدعیان وراثت حضرت ابراهیم هستند و در طول این سال‌ها خود را بازسازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از گذشته مقاومت برای جلوگیری از تشکیل رژیم صهیونیستی وجود داشت، بیان کرد: مقاومت‌ها چندین دهه از جنس جهادگونه بوده است؛ لذا اولین جنبش مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، شکل دینی دارد و صرفاً در میانه دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، محتوای جنبش مسلحانه رنگ و بوی چپ‌گرایانه دارد.

 وی با اشاره به اینکه جنبش مقاومت از دهه ۲۰ میلادی مدیون حرکت اخوان‌المسلمین است، تصریح کرد: شاخص‌های چپ‌گرایانه مقاومت به علت نسخه‌های غیربومی دوام نیاوردند؛ اما چیزی که خود را بازسازی کرد و از نگاه عربی خود را به نگاه‌های کلان‌تر اسلامی گسترش داد، مقاومت اسلامی بود.

 بهمنش ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ایران و با نگاه امام (ره) مسئله فلسطین با حرکتی کلان و خارج از حیطه جریان عرب به اردوگاه حق و باطل تبدیل شد و انگیزه‌ها عمیق‌تر شد و حماس به جریان مقاومت و نه صرفاً جریان عربی تبدیل شد.

جمهوری اسلامی ماهیتاً نمی‌تواند با جریان سلطه همراهی کند

 مجید استوار عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به علت حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت فلسطین، گفت: برای پاسخ به این پرسش باید گفتمان جمهوری اسلامی را بازخوانی کنیم.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب ایران معادلات آمریکا از جمله شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را به هم زده است، افزود: دفاع از جنبش‌های آزادی‌بخش در متن قانون اساسی کشور آمده و جمهوری اسلامی ماهیتاً نمی‌تواند با جریان سلطه همراهی کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه به جمهوری اسلامی کمک می‌کنند با وجود تحریم‌ها و نبود اتحاد بین کشورهای اسلامی، به آرمان‌ها و اهداف خود برسد و از چالش‌ها عبور کند گفت: حمایت از فلسطین در صدر برنامه‌های ما قرار دارد.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه