سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان:

مردم در مراتع آتش روشن نکنند

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به وزش باد گرم کاهش و رطوبت هوا گفت: مردم و گردشگران از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، خودداری کنند.

مردم در مراتع آتش روشن نکنند

به گزارش هشت‌دی مازیار رضوی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران و با اشاره به وزش باد گرم و کاهش رطوبت هوای گیلان اظهار کرد: مردم و گردشگران از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، خودداری کنند.

وی ادامه داد: مردم در صورت روشن‌کردن آتش، قبل از ترک محل، حتماً از خاموش‌شدن آن مطمئن شوند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده آتش‌سوزی در طبیعت و یا هرگونه خسارت زیست‌محیطی، با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا در گیلان

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان هم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آسمان این استان امروزوفردا صاف و آفتابی است، گفت: از عصر فردا با ورود جریانات شمالی، دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش‌یافته و در برخی مناطق استان باران می‌بارد.

وی با اشاره به اینکه هوای ناپایدار فقط یک روز در گیلان ماندگار است، افزود: وزش باد شدید فردا در برخی ساعات و بارش رگباری باران نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریای خزر امروز آرام است، ادامه داد: اما از صبح فردا به‌تدریج با افزایش ارتفاع موج تا حدود یک متر و ۸۰ سانتی‌متر، برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب پیش‌بینی‌شده است.

به گفته محمد دادرس دمای هوای رشت امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۹ درجه سلسیوس می‌رسد و رطوبت این شهر ۴۰ درصد است.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه