نامه امیرعبداللهیان درباره جنایات اسرائیل

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تجاوزات و جنایات سبعانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل، بر حق دفاع مشروع مردم فلسطین در برابر هرگونه اشغالگری و تجاوز تأکید کرد.

نامه امیرعبداللهیان درباره جنایات اسرائیل

به گزارش هشت‌دی حسین امیرعبداللهیان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، نسبت به تجاوزات و جنایات سبعانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین فلسطین اشغالی ابراز نگرانی عمیق کرد.

همچنین در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد با یادآوری مسئولیت‌های شخص دبیرکل و سازمان ملل در قبال فاجعه انسانی در غزه، نسبت به انتقام‌گیری کور رژیم صهیونیستی هشدار داده شد.

وزیر امور خارجه کشورمان از دبیرکل خواست تدابیر لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر، و ارتکاب جنایات شنیع به‌ویژه جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین اشغالی و به‌ویژه نوار غزه اتخاذ نماید.

 متن نامه بدین شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای آنتونیو گوترش
دبیرکل سازمان ملل متحد

عالی‌جناب؛
این نامه را به‌منظور ابراز نگرانی و تأثر عمیق دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوزات و جنایات سبعانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین فلسطین اشغالی و درخواست مداخله مسئولانه جنابعالی و مجموعه سازمان ملل متحد برای توقف تجاوز و پاسخگوکردن متجاوزان اشغالگر می‌نویسم.

اکنون بیش از هفت دهه است که یک ملت کهن از حق تعیین سرنوشت و دیگر حقوق بنیادین بشری خود محروم گشته و سرزمین و خانه اجدادی آن اشغال شده است. طی این هفت دهه، رژیم اشغالگر صهیونیستی بدون آنکه کمترین وقعی به قوانین و هنجارهای حقوق بین‌الملل، از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر، بنهد با بهره‌مندی کامل از حمایت همه‌جانبه ایالات متحده آمریکا و غرب که این رژیم را در برابر هرگونه پاسخگویی و کیفر مصون نموده‌اند، شنیع‌ترین جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و جنایت نسل‌کشی را علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب گردیده است.

غصب مستمر اراضی ساکنان اصلی آن منطقه، کشتارهای دسته‌جمعی، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم، دستگیری و شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان، تحقیر و توهین به کرامت ملت فلسطین، هتک حرمت مکرر مقدسات اسلامی از جمله مسجدالاقصی تنها بخشی از جنایات و اعمال خلافی است که رژیم اشغالگر در حق مردم فلسطین مرتکب شده است.

جانب‌داری بی‌قیدوشرط کشورهای غربی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اشغالگر و نادیده‌گرفتن شرم‌آور تعدی و ستم اشغالگران علیه مردم فلسطین، یکی از عوامل اصلی جری شدن این رژیم و ادامه تعدیات و نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل توسط آن است. بدون تردید کشورهای یادشده به دلیل حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و سیاسی از این رژیم، همدست آن در جنایات ارتکابی علیه مردم فلسطین و منطقه محسوب شده، موجب مسئولیت بین‌المللی برای آنان است و باید در پیشگاه جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.

عالی‌جناب،
حق دفاع مشروع، یک حق ذاتی است که در منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل نیز به‌صراحت به رسمیت شناخته شده است. ملت فلسطین به‌عنوان ملتی که به‌ناحق از حق بنیادین تعیین سرنوشت خود محروم شده و هر لحظه در معرض تعرض و نقض حقوق بشر و هتک کرامت انسانی قرار دارد، بی‌تردید از حق دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوز برخوردار است.

این حقی است که ملت فلسطین برای اعمال آن نیاز به کسب مجوز یا دستور از هیچ طرف دیگری ندارد و خود با بهره‌مندی از استقلال و بلوغ کامل که محصول هشت دهه مجاهدت و تحمل شدیدترین مصائب و مرارت‌های زندگی تحت اشغال است، در مورد زمان و مکان و کیفیت استیفای آن تصمیم گرفته است. فرافکنی‌های گمراه‌کننده این واقعیت مسلم را تغییر نمی‌دهد که عملیات طوفان الاقصی نماد حرکت خودجوش و طبیعی ملت فلسطین برای دفاع از حقوق ذاتی و کرامت انسانی خود و واکنشی ناگزیر در برابر ظلم و تعدی مستمر و بی‌پایان اشغالگران علیه مردمان بی‌گناه و مظلوم فلسطین بوده است.

با نظرداشت سابقه سیاه و طولانی رژیم صهیونیستی در ارتکاب شنیع‌ترین و شدیدترین جنایات بین‌المللی علیه فلسطینیان، از جنایت دیریاسین تا کشتار صبرا و شتیلا، و از جنگ ۲۰۰۸ غزه تا جنگ ۲۰۱۴ غزه، و باتوجه‌به سکوت رضایت‌آمیز و حتی حمایت صریح برخی کشورهای غربی از بمباران‌های کور مناطق مسکونی غزه که تاکنون موجب کشتار صدها بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شده است.

همچنین با مروری بر اقدامات غیرانسانی و تهدیدهای آشکار مقام‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر؛ از جمله قطع دسترسی مردم غزه به “غذا، آب، سوخت و برق” ؛ لازم می‌دانم که نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی هشدار داده و مسئولیت سازمان ملل متحد و شخص دبیرکل برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برحذر داشتن رژیم اشغالگر متجاوز از ادامه سبعیت و کشتار و تخریب در غزه را متذکر شوم.

نمی‌توان چشم بر این واقعیت عریان بست که همه قرائن و شواهد از جمله موضع‌گیری‌های مقام‌های رژیم اشغالگر حاکی از قصد و نیت این رژیم برای انتقام‌گیری کور از عملیات دفاعی فلسطینیان از طریق کشتار پرشمار و بدون تفکیک فلسطینیان و تخریب زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی، مساجد و اماکن بهداشتی و درمانی و آموزشی غزه است، و این چیزی نیست جز اذعان به شروع نسل‌کشی یک ملت.

تصور نمی‌کنم هیچ وجدان بیدار یا مرجع مسئولی بتواند این نشانه‌های آشکار از ارتکاب نسل‌کشی در قرن بیست و یکم را نادیده بگیرد.

از جنابعالی درخواست می‌نمایم با محکوم‌کردن فوری هر گونه اقدام خلاف حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تدابیر لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر، و ارتکاب جنایات شنیع به‌ویژه جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین اشغالی و به‌ویژه نوار غزه اتخاذ کرده و از دولت‌های عضو سازمان ملل متحد بخواهید که از هر گونه مساعدت و همراهی به‌طرف متجاوز اشغالگر که به‌مثابه همدستی در جنایات ارتکابی بوده و موجد مسئولیت بین‌المللی آنها خواهد بود، خودداری کنند.

در خاتمه، بار دیگر تأکید می‌نمایم تنها راه‌حل این مسئله، پایان بخشیدن به اشغال و به‌رسمیت‌شناختن حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و تحقق تشکیل دولت مستقل فلسطینی در تمام آن سرزمین به پایتختی قدس شریف است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه