ذاکر و خادمی حسینی در گفتگو با هشت‌دی:

گیلان پناهگاه شیعیان در ادوار تاریخ است

ذاکر و خادم حسینی با بیان اینکه گیلان مأمن و پناهگاه شیعیان در تمامی ادوار تاریخ بوده است، گفت: گیلانیان از دیرباز پرچمدار و پیشگامان تشیع بودند.

گیلان پناهگاه شیعیان در ادوار تاریخ است

به گزارش هشت‌دی در آیین افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در مجتمع زیباکنار رشت برگزار شد از پیرغلامان گیلانی آقایان «یعقوب بهشتی‌نژاد»، «اسماعیل عموزاده»، «رسول خدادادیان»، «محمد مجیدیان»، «اصغر فطرتی»، «عبدالله شکری»، «احمد قانع»، «احمدعلی دهقانی»، «سید حسین نبوی»، «مهدی جهاندیده» و همچنین بیت آیت‌الله رودباری تقدیر به عمل آمد.

در همین رابطه گفتگویی با خادم حسینی «مهدی جهاندیده» انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

مهدی جهاندیده در گفتگو با  هشت‌دی با اشاره به حضورش در بیستمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی اظهار کرد: با عنایت ویژه اهل‌بیت (ع) توانستیم در این مسیر گام برداریم که این مهر از همان دوران کودکی به واسطه پدر و مادر در دل و جان ما نهادینه شد به خصوص مادر که پای دلمان را به مجالس روضه‌ اباعبدالله (ع) باز کرد و با این عشق پیوند داد لذا با یاری و توکل بر خدا این سیر در راستای نوکری اهل‌بیت (ع) امتداد یافت.

وی به یکی از شاخصه‌های مهم اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی اشاره کرد و گفت: حضور و‌ تجلیل از شخصیت‌های میدان‌دار در این حوزه با فرهنگ‌های ملی و بین‌المللی و کسانی که در این مسیر زحمت کشیدند از ویژگی‌های مهم این‌گونه مراسمات محسوب می‌شود؛ زیرا با گذر عمر افرادی که روزی در اوج بودند متاسفانه به انزوا و ‌گوشه‌گیری روی می‌آورند لذا دعوت و تجلیل از این اشخاص، اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

این ذاکر اهل‌‌بیت (ع) تصریح کرد: دیار گیلان سرشار از علاقه و حب به اهل‌بیت (ع) است و در زمانی که تشیع رواج نداشت گیلانیان، پرچمدار و پیشگامان تشیع بودند همان‌طور که اکثر فرزندان و نوادگان آل‌الله در همین جهت به این آب و خاک پناه آوردند؛ لذا گیلان مأمن و پناهگاه برای شیعیان در تمامی ادوار تاریخ بوده است و گیلانیان مردمانی اهل فرهنگ، عدالت و … بوده‌اند که تمام این شاخصه‌ها استان گیلان را ممتاز و برتر می‌کند.

جهاندیده ضمن توصیه به مداحان جوان با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: مداحان همواره باید بر انتخاب اشعار و نوع خوانش، تفکر و بینش و زنده‌ نگه‌داشتن مسیری که از گذشتگان به ما به یادگار رسیده است توجه داشته باشند تا این فرهنگ به همان سبک و سیاق و شور و علاقه امتداد یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا نیازمند توجه به پیشکسوتان و گذشتگان این حوزه هستیم که با وجود تمام محدودیت‌ها و دشمنی‌های استکبار به‌گونه‌ای عمل کردند که این مسیر پرشورتر از هر زمان ادامه دارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه