مداح گیلانی اهل‌بیت (ع) در گفتگو با هشت‌دی:

ارادت گیلانی‌ها به اهل‌بیت (ع) بر کسی پوشیده نیست

مداح گیلانی انتخابش در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی را از لطف و عنایت اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: پیشینه عشق و ارادت گیلانی‌ها به اهل‌بیت (ع) بر کسی پوشیده نیست.

ارادت گیلانی‌ها به اهل‌بیت (ع) بر کسی پوشیده نیست

به گزارش هشت‌دی در آیین افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در مجتمع زیباکنار رشت برگزار شد از پیرغلامان گیلانی آقایان «یعقوب بهشتی‌نژاد»، «اسماعیل عموزاده»، «رسول خدادادیان»، «محمد مجیدیان»، «اصغر فطرتی»، «عبدالله شکری»، «احمد قانع»، «احمدعلی دهقانی»، «سید حسین نبوی»، «مهدی جهاندیده» و همچنین بیت آیت‌الله رودباری تقدیر به عمل آمد.

 در همین رابطه گفتگویی با مداح گیلانی «اسماعیل عموزاده» انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 اسماعیل عموزاده در گفتگو با هشت‌دی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا، اظهار کرد: هرچند خودم را در حد و اندازه پیرغلامی اهل‌بیت (ع) نمی‌بینم و بین بنده و پیرغلامان عاشق فاصله زیادی هست؛ اما از این که در طول سال‌های عمرم مدال نوکری اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را بر گردن دارم بسیار خوشحال و خرسند هستم و امیدوار به دستگیری آنان در شب اول قبر و قیامت هستم.

 وی انتخابش را در این اجلاس از لطف و عنایت اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: پیشینه عشق و ارادت گیلان و گیلانی به اهل‌بیت (ع) بر کسی پوشیده نیست؛ لذا حضور صدها امامزاده واجب‌التعظیم که به امید حمایت و یاری همین مردمان در راه حفظ دین و مبارزه با دشمنان اهل‌بیت (ع) و زنده نگه‌داشتن نام و یاد و مظلومیت‌شان به این دیار گذر کرده‌اند گواه بر این ادعا است.

این مداح و پیرغلام اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: برگزاری این اجلاس بین‌المللی باعث شناخت بیشتر مردم در ایران و کشورهای مسلمان جهان خواهد شد؛ لذا ایثار و ازخودگذشتگی مردان گیل و دیلم از صدر اسلام تاکنون بر همگان واضح و مبرهن است به‌ویژه مردان شجاع نسل حضرت روح‌الله یعنی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت.

 عموزاده با اشاره به نقش مهم گیلان در ترویج آئین اسلامی، بیان کرد: وجود مداحان و شاعران بزرگ آیینی، روضه‌های بزرگ خانگی و عمومی، برپایی تعزیه‌خوانی‌های ناب و سنتی که بسیار مورد استقبال مردم می‌باشد، هیئت‌های بزرگ و کوچک هفتگی در مرکز و استان گیلان، منابر و روضه‌های صبح عزا که در جای جای استان سال‌ها در حال برگزارشدن است و همچنین دسته‌های عزاداری پیاده، زنجیرزنی و همه و همه گواه بر زنده نگه‌داشتن آیین عزاداری و بیان علت قیام امام حسین (ع) و عبرت‌گرفتن از تاریخ توسط گیلانیان است.

 وی ادامه داد: پیرغلامی امام حسین (ع) یعنی نوکر قدیمی‌بودن و هرچه قدیمی‌تر باشی نشانه عنایت بیشتر آقا است البته اگر قدرش را بدانیم و به‌گونه‌ای زندگی کنیم که از عمرمان، عطر و بوی حسینی به مشام برسد؛ عمری که در آن اخلاق و رفتار، ظاهر و باطن، روحیه انقلابی، حق‌گویی، جهادی‌بودن و ولایت‌پذیری مشهود باشد. همان امام‌حسینی که حتی به آن کفشدار هیئتی که کفش عزادارانش را جفت و جور می‌کند نظر ویژه دارد چه رسد به روضه‌خوانش.

 این مداح و پیرغلام اهل‌بیت (ع) در توصیه‌ای به مداحان جوان، گفت: سعی کنید اثرگذار باشید و این اثرگذاری پدیدار نمی‌شود مگر اینکه در امر نوکری، به کسب تقوا و اخلاص در عمل کوشا باشیم و با سعی و تلاش در مجالس با بهره‌گیری از اشعار خوب آئینی، انقلابی و روضه‌های واقعی برگرفته از مقاتل تاریخی، کام تشنه پویندگان راه اهل‌بیت (ع) را سیراب کنیم.

 عموزاده در پایان خاطرنشان کرد: باید در این راه به همه اقشار مردم به‌ویژه جوانان توجه داشت؛ لذا تنها نباید به یک قشر اکتفا کرد و باید از بدعت‌های غلط و تحریفات پرهیز شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
به جرائت میتونم بگم بهترین زیارت عاشورای که تا حالا شنیدم از عموزاده بوده سطحش از خیلی از مداحان معروف کشور بالاتره در مصاحبه اشم معلومه دلیلش تواضع و سادگیشه حیف که در استان ما قدر نمیدانن خدا حفظش کنه
در حاشیه