رئیس‌کل دادگستری گیلان:

اعتماد مردم سرمایه ملی است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اعتماد مردم برای کشور سرمایه ملی محسوب می‌شود، گفت: تمام تلاش مدیران در کل حوزه‌ها باید جلب رضایت مردم و صداقت در رفتار باشد.

اعتماد مردم سرمایه ملی است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز با حضور در آستارا در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی این شهر با اشاره به حضور مؤثر و مناسب ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب آستارا در ایام سیل این شهرستان، اظهار کرد: آسیب‌شناسی و بررسی اشکالات هر حادثه‌ای وظیفه مسئولان قضایی در هر بحران بوده و در مواجهه با بحران، ارائه تحلیل مناسب یک گام مؤثر در جهت کاهش آسیب‌های آینده می‌باشد.

وی با اشاره به لزوم چاره‌اندیشی برای مشکلات شهرستان مرزی آستارا، بیان کرد: این شهرستان مشکلاتی را در حوزه تغییر کاربری، افزایش سرقت و تصادفات رانندگی دارد و باید با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی این ناهنجاری‌ها را به حداقل ممکن رساند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به لزوم درس‌گرفتن مدیران از سیل‌های گذشته استان و ارائه تحلیل درست از بحران‌های شهرستان‌های استان باران‌خیز گیلان، تصریح کرد: سرعت عمل و حضور به‌موقع نهادهای حمایتی یکی از مهم‌ترین اقدامات در ایام بحران است و اولویت‌بندی مدیریت صحنه نیز باید همواره مورد توجه مدیران این حوزه باشد.

صادقی نیارکی با اشاره به اعتماد مردم به‌عنوان سرمایه ملی کشور، بیان کرد: مردم در ادبیات سیاسی اسلام یک پایگاه قدرتمند هستند و تمام تلاش مدیران در کل حوزه‌ها باید جلب رضایت مردم و صداقت در رفتار با ایشان است.

وی حضور رئیس جمهور فسادستیز در رأس امور اجرایی کشور را یک نعمت برای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: به‌تناسب آن مدیران استانی و شهرستانی نیز باید با اجرای مناسب وظایف محوله به مبارزه با فساد پرداخته و با اولویت جلب رضایت عمومی گام بردارند.

محمدرضا شهاب زاده فرماندار آستارا نیز در این نشست با اشاره به خسارت ۶۰۰ میلیاردتومانی سیل اخیر به این شهرستان، اظهار کرد: این برآورد اولیه بوده و احتمال خسارت بیش از این مبلغ نیز وجود دارد.

وی با اشاره به بارش بی‌سابقه باران در سیل اخیر برای بندر آستارا، بیان کرد: در همان دقایق اولیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه‌ به جلسات برگزار شده قبل از آغاز بارش، با حضور شبانه‌روزی تمام توان خود را برای آسیب کمتر مردم به کار گرفته و به طور هدفمند اقدامات لازم را به عمل آوردند.

فرماندار آستارا با اشاره به استقرار معاونت امور عمرانی استاندار در ایام سیل در این شهرستان، تصریح کرد: حسب دستور استاندار گیلان، تمام مدیران استانی در این ایام در آستارا پای‌کار بودند و در کنار گروه‌های جهادی برای حل مشکلات مردم و عادی‌شدن اوضاع یک‌همت جمعی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی امام‌جمعه بندر آستارا در این جلسه با اشاره به همت گروه‌های جهادی و مساجد در کمک به مردم برای اسکان و توزیع اقلام ضروری، بیان کرد: ستاد نمازجمعه نیز در این ایام از همان ساعات اولیه در خدمت مردم بوده و با بسیج امکانات مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی به طور دغدغه‌مند گامی برای کاستن آلام مردم برداشت.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه