کسانی که زمانی انتخابات را تحریم کردند چرا اکنون مدعی شده اند؟

نماینده مردم رشت گفت: اینهایی که یک زمانی انتخابات را تحریم کردند الان چرا ادعا دارند؟ الان چه شده که انتخابات ارزشمند شده است؟ حتما خبری شده که شما آمدید!

کسانی که زمانی انتخابات را تحریم کردند چرا اکنون مدعی شده اند؟

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از احرار گیل، نماینده مردم رشت در مجلس از خاطرات روزهای بیماری حضرت امام (ره) که دانشجو بود یادی کرد و گفت: اولاً این مصیبت بزرگ را تسلیت می گویم،بعد من در زمان رحلت امام(ره) دانشجوی دانشگاه گیلان بودم و در آن روز امتحان زبان داشتیم و تا دو سه شب بیدار بودیم که میگفتند برای امام خیلی دعا کنید، صبح ساعت شش و نیم میخواستم کپی بگیرم که رفتم «لب آب (رشت)» دیدم مغازه ها تعطیل است همینطور تا شهرداری آمدم که دیدم مردم دارند مغازه ها را میبندند و کرکره ها را پایین میکشند همه گریه میکنند و ناراحتند که از این وضعیت فهمیدم چه اتفاقی افتاده و یک ساعتی همان جا نشستم و گریه کردم.

وی تصریح کرد:  امام نعمتی بسیار بزرگ برای اسلام و انقلاب و مردم بود. در زمان حضرت امام (ره) بخصوص سالهای ۵۷ و ۵۸ مهربانی و همدلی موج می زد اگر کسی مشکلی پیدا می کرد خانه ای خراب می شد خود جوش همه به کمک اش می شتافتند. مثل الان نبود که اگر کسی مشکلی داشته باشد به ما بگوید ما به دیگری و آخر هم اتفاقی نیافتد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با ذکر یاد و خاطره ای از برادران شهیدش(حسن و علیرضا) یادآورشد: من خود را لایق این همه نعمت نمی دانم ولی آنها بخصوص برادر بسیجی ام (حسین) طوری دیگر برای انقلاب بویژه در مبارزه با گروهک ها در اوایل انقلاب از خود بی تابی نشان می داد. او در همه ی صحنه ها ی انقلاب موثر بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگر از رویدادها و حوادث انقلاب به حضور خود در حراست دانشگاه  اشاره کرد و یادآور شد:  بنده در ۱۸ تیر سال ۷۸ که حادثه کوی دانشگاه رخ داد مدیر حراست دانشگاه در تهران بودم که شرایط سختی هم حاکم شده بود در واقع همیشه در بحثهای نظارتی حضور داشتم نکته دیگر که همیشه برای من معیار بوده، سعی میکردم در جریانات سیاسی خیلی به این نزنم و به آن نزنم، باید معیار این باشد که آیا عمل ما به نظام خدشه وارد میکند یانه؟

وی افزود: بعضی دوستان کارهایی میکردند که پنجه کشیدن به صورت نظام بود. به اعتقاد بنده نظام بسیار مظلوم است و دنیا به آن چشم دوخته است.

تامینی تصریح کرد: در کودکی ما ، نظام دو قطبی در جهان حاکم بود که تقسیم میشد به شرق و غرب و به مرور  به سمت تک قطبی رفت که امریکا بعد از فروپاشی شوروی سابق یکه تاز شد که بعضی ها میترسند و میگویند آمریکا آقای دنیاست.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه مردم وفادارما وقتی بحث نظام پیش میاید خیلی راحت به صورت خودجوش پای کار می آیند افزود:بعد از تک قطبی شدن دنیا ، میتوانیم ادعا بکنیم که بعد از گذشت حدود سه دهه از انقلاب کشوری هستیم که به راحتی در هر تجمعی مرگ بر آمریکا میگوییم.

وی خاطر نشان کرد:  الان میتوان یک نظام دو قطبی تعریف کرد و اینکه بخواهیم در همه ابعاد تبدیل به یک قطب در جهان بشویم کار سختی است به عقیده بنده خیلی از آقایان درک درستی از اینکه ما باید چکار کنیم تا نظام در جایگاهش تعریف بشود ندارند و به دنبال جایگاه خودشان هستند از هر طیفی که باشند البته شهدا بخشهایی را برای ما بیمه کرده اند. ما چه کسی هستیم که بخواهیم غرور داشته باشیم اصلا چه کسی هستیم که بخواهیم فکر کنیم که کسی هستیم  اگر جایگاهی داریم  یا کسی هستیم به واسطه همین نظام است.

رییس فراکسیون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مجلس ،گفت: جامعه و نظام باید بعضی وقت ها صیقل بخورد؛ یک وقت جریان فتنه پیش می آید که در خارج از کشور میگفتند که نظام سقوط کرده  گفتم این حرف ها چیست! این صیقل خوردن است، ما از سالهای ۵۸ و ۵۹ می شنیدیم که امسال نظام سقوط میکند سال دیگر سقوط میکند این ها حرف است اما ما باید عاقل باشیم.

وی ادامه داد: اینهایی که یک زمانی انتخابات را تحریم کردند الان چرا ادعا دارند؟ الان چه شده که انتخابات ارزشمند شده است؟ حتما خبری شده که شما آمدید! البته در خط ولایت نیستید که اگر بودید با جان و دل وارد انتخابات می شدید. آدم باید به دور از فضاهای سیاسی خدمت بکند.

الان بعضی ها برای انتخابات می آیند و از میلیارد کمتر صحبت نمی کنند. برای اینکه در حوزه سیاست چطور باید کار کرد که به نفع نظام باشد و شرمنده شهدا نباشیم تعریفی وجود ندارد.

مثلا همین بحث استانی شدن؛ چه تعریفی داریم؟ حالا چون ما نماینده هستیم دنبال راهی می گردیم که برای خودمان بهتر بشود! در بحث احزاب و غیره باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم و تعریفی داشته باشیم.

یک زمان خاتمی آمد یک جریان درست کرد با آمدن احمدی نژاد یک جریان جدید ایجاد شد و الان در زمان آقای روحانی هم جریان جدیدی ایجاد شده که این موضوع در تمام شرایط منطقه ای، سیاسی ، اقتصادی تاثیرگذار است و باید به نحوی مدیریت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اکثریت
شما که نباید نگران باشید. مردم به اونها تو دهنی میزنند. پس نگرانی از حضور اونها نباید وجود داشته باشه.
در حاشیه