صنوبران سرخ | شهید فیروز رحمتیان ماسوله

عقاب گیلان فاتح کرکوک

سرلشکر شهید فیروز رحمتیان ماسوله جزو اولین گروه خلبانان و عقابان تیزپروازی بود که در سوم مهرماه ۵۹ با موفقیت تأسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده و ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد کرد.

عقاب گیلان فاتح کرکوک

به گزارش هشت‌دی همه ساله در آخر تابستان و آغاز هفتهٔ دفاع مقدس بهانه‌ای می‌شود که از شهیدان اسلام و ایران در هشت سال دفاع مقدس یادی کنیم.

ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ یکی از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی به نام سرلشکر شهید فیروز رحمتیان ماسوله پس از انجام مأموریت انهدام پایگاه‌های دشمن بعثی در بازگشت هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد و با خلبان دوم پرواز فانتوم بنام شهید حسین یزدان‌پرست به خیل شهدای اسلام می‌پیوندند.

این فرزند گیلان متولد خردادماه سال ۱۳۲۷ در شهرستان صومعه‌سرا بوده و پس از استخدام در نیروی هوایی و طی دوره‌های پیشرفته در آمریکا با پرواز در اسکادران فانتوم و در پایگاه شهید نوژه همدان علاوه بر پاسداری از آسمان کشور جزو اولین گروه خلبانان و عقابان تیزپروازی بود که در سوم مهرماه ۵۹ با موفقیت تأسیسات نفتی کرکوک را بمباران کرده و ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد نموده بود و سرانجام در ششم مهرماه همان سال در سی و دوسالگی ققنوس وار در آتش پرنده آهنین بال خود سوخت تا مشعلی برای روشنایی راه استقلال و امنیت کشور باشد.

از این شهید تنها یک فرزند دختر بجا مانده است که هنوز چشم براه بازگشت کبوتر خونین بال خود هستند.

روحش شاد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عرفان محمودی
روحش شاد
گودرز
روحش شاد باشه
عباس رحمتیان ماسوله
با سلام و عرض ادب و احترام به شهدای انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس و مدافعین حرم و شهدای گمنام امنیت اسلام و ایران عزیز با اینکه شهدا در اعلی علیین نزد پروردگار مرزوقند ولی ملت ما بایستی قدر امنیت و استقلالی را که از خون شهدا و جانبازان حاصل شده را بدانند که در شرایط سخت از خانواده و آرزوهایشان گذشتند و در جهاد مقدس گام می نهند و شاید هرگز نام و نشانی از آنها نباشد شادی روح همه شهداء بخصوص عقاب های گیلان و بالاخص سرلشگر خلبان فیروز رحمتیان ماسوله صلوات
در حاشیه