مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

عدم آسیب جدی به بناهای تاریخی آستارا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به بارش شدید باران در آستارا گفت: به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری آسیب جدی وارد نشده است.

عدم آسیب جدی به بناهای تاریخی آستارا

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی در گفتگو به خبرنگاران و با اشاره بارش‌های اخیر در غرب گیلان و بخصوص شهرستان آستارا اظهار کرد: به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری وابسته به اداره کل آسیبی جدی وارد نیامده است.

 وی با اشاره به پایش‌های میدانی و بررسی‌های صورت پذیرفته در شهرستان‌هایی همچون آستارا، تالش، ماسال، رضوانشهر، فومن و شفت گفت: تنها در شهرستان آستارا به تعدادی از تأسیسات گردشگری آسیب جزئی و یک واحد بوم‌گردی آسیب بیشتری واردشده که پیگیری جبران خسارات از مراجع مرتبط صورت می‌گیرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بابیان اینکه خوشبختانه به محوطه‌ها و بناهای تاریخی تحت حفاظت اداره کل آسیبی وارد نیامده است ادامه داد: اما سرکشی‌های مستمر به‌منظور بررسی وضعیت اماکن مذکور همچنان ادامه داشته تا در صورت بروز هرگونه خسارت یا آسیب احتمالی در روزهای پیشروی اقدامات حفاظتی و مراقبتی لازم صورت پذیرد.

 جهانی در پایان از تمام مردم و دوستداران میراث فرهنگی درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه صدمه و آسیب به بناهای تاریخی مراتب را به نزدیک‌ترین واحد میراث فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه