هشت‌دی گزارش می‌دهد:

آستارا غرق در آب + فیلم

بارش شدید باران در شهر مرزی آستارا منجر به آبگرفتگی معابر شده و بخشی از منازل مسکونی مردم این شهر غرق در آب شده است.

آستارا غرق در آب + فیلم

به گزارش هشت‌دی بارش شدید باران در شهر مرزی آستارا منجر به آب‌گرفتگی معابر و منازل مسکونی این شهر شده است.

 میزان بارندگی ظرف چند ساعت در این منطقه بسیار بالا بوده به حدی که رئیس اداره هواشناسی آستارا می‌گوید: میزان بارش باران از حدود ساعت ۲۱ شب گذشته حدود ۲۱۸ میلی‌متر بوده است و در این مدت بارش حدود ۳۵ میلی‌متر باران در ایستگاه حیران ثبت شده است.

 بارش باران همچنان در نقاط مختلف آستارا ادامه دارد اگرچه از شدت آن کاسته شده است.

 براین‌اساس از صبح امروز دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال کمک به مردمی هستند که خانه و زندگی‌شان به زیر آب‌رفته است. مسعود کاظمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان دراین‌رابطه می‌گوید: به جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان آستارایی امکانات موردنیاز شامل جیره خشک موردنیاز، آب‌معدنی و دیگر مایحتاج و از باب لجستیکی ۱۰ قایق ۵ نفره از هلال‌احمر با تجهیزات کامل از جمله موتور و پمپ تخلیه آب برای خدمت‌رسانی به منازل درگیر آب‌گرفتگی و امکانات دستگاه‌های مرتبط (راهداری، پلیس‌راه و..) در حال ارائه خدمات هستند.

 وی با بیان آن که هم اکنون شاهد آب‌گرفتگی در منطقه ساحلی روستاهای شهرستان آستارا و شهر لوندویل هستیم، افزود: در کانرود و دهستان ویرمونی تاکنون بیشترین میزان آب‌گرفتگی گزارش شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: متأسفانه یک لاین از پل اصلی لوندویل آستارا به نام سیبلی کاملاً تخریب شده که البته باتوجه‌به هوشیاری به‌موقع و دستور ممنوعیت ترافیکی خوشبختانه تلفاتی نداشتیم. جز دو خودرو پراید که سرنشینان آنها به‌موقع توسط عوامل پلیس نجات پیدا کردند.

 وی افزود: ما در استان تقریباً ۵۰ پل با چنین شرایطی داریم که با پی سطحی ساخته شده‌اند و نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی ویژه برای نگهداری و ایمن‌سازی آنان برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: در حال حاضر، معبر تالش به آستارا برای عبور و مرور شهروندان دو خطه شده است و در روزهای آینده به سرعت مراحل بازسازی و ساخت مجدد پل سیبلی با تعیین پیمانکار، با اصول و ایمنی بالا آغاز خواهد شد.

درخواست کمک شهردار آستارا از مسئولان ارشد استان

 میثم الوان پور شهردار آستارا در تشریح آخرین وضعیت شهر آستارا در پی وقوع سیل در گفتگو با هشت‌دی، اظهار کرد: این موج بارش کم‌سابقه که از حدود ۲ بامداد شب گذشته آغاز شده تاکنون بی‌وقفه ادامه دارد و محدوده و اطراف شهر و روستاهای شهر آستارا را دربرگرفته است.

 وی به‌شدت بالای سیل در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: در بخش خلیل‌آباد، کشاورز، شالیزار، رستمیان، کمربندی سه‌راه ویرمونی میزان بارندگی سنگین‌تر گزارش شده است؛ لذا باوجوداینکه در روز گذشته توسط ستاد بحران این بارش ۱۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده بود؛ اما امروز شاهد بارش بیش از ۲۰۰ میلی‌متر بارش در این منطقه بودیم.

قطع آب شرب در مناطق سیل‌زده آستارا

 شهردار آستارا تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۰ درصد مردم در وضعیت عادی به سر می‌برند؛ اما در مناطق سیل‌زده متأسفانه با قطعی آب مواجه هستیم؛ لذا تمامی ارگان‌ها اعم از شهرداری، هلال‌احمر، فرمانداری، نیروهای نظامی و انتظامی در مدیریت این وضعیت پای‌کار هستند.

 الوان پور افزود: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشته‌ایم فقط در مناطق سیل‌زده، آب به داخل منازل جاری شده و به اثاثیه مردم آسیب وارد کرده؛ اما در ساختار منازل هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

 وی با بیان نیاز اصلی مناطق سیل‌زده، بیان کرد: نیازمند حضور بیشتر نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده برای منازلی که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند هستیم؛ لذا تمامی نیروها از اوایل شروع سیل پای‌کار هستند؛ اما با این حجم سنگین بارش و تعداد کم نیروی امدادی، امکان پوشش تمام منطقه وجود ندارد.

 شهردار آستارا تصریح کرد: از تمامی مسئولین ارشد استانی و در رأس آن استانداری درخواست کمک و یاری بیشتر در راستای حل مشکلات مردم منطقه را داریم.

اعزام ۱۲ تیم عملیاتی امدادی به مناطق سیل‌زده

 هادی سلیمی مدیرعامل هلال‌احمر گیلان نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اعزام نیروهای امدادی استان به منطقه، اظهار کرد: تاکنون ۱۲ تیم عملیاتی از شهرهای آستارا، بندر انزلی، تالش، رضوانشهر و تیم‌های واکنش سریع جمعیت استان با توان ۶۰ نفر به همراه ۱۱ دستگاه خودروی عملیاتی و پشتیبانی، ۱۸ دستگاه موتورپمپ تخلیه آب، ۴ دستگاه قایق جیمینی، ۳ دستگاه خودروی باری در حال امدادرسانی به مردم هستند.

 وی افزود: این تیم ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران استان هستند.

 مدیرعامل هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند، خاطرنشان کرد: شماره‌تلفن ۱۱۲ مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال‌احمر گیلان به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

خدمات‌رسانی نیروهای سپاه و بسیج در آستارا

بهزاد قنبری در گفتگو با هشت‌دی با تشریح وضعیت شهر آستارا بعد از بارندگی شدید، اظهار کرد: نیروهای سپاه و بسیج در تمام محلات آستارا مستقر هستند و نیروهای جهادی هم پای‌کار هستند.

وی به حضور و امدادرسانی گروه‌های امدادی، نظامی، انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج به مردم در محلاتی که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند اشاره کرد و گفت: میزان بارش باران در شبانه‌روز گذشته در شهرستان آستارا بسیار بالا بوده و ۱۹۵ میلی‌متر باران باریده است.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا ادامه داد: این میزان بارش منجر به آب‌گرفتگی معابر و منازل مسکونی در برخی مناطق شهر شده است و از طرفی دیگر نهرها و رودخانه‌های اطراف شهر کشش این میزان بارندگی را نداشته‌اند.

قنبری تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در پی وقوع سیل خسارت جانی گزارش نشده است اما پل سیبلی آستارا تخریب شده است و در این منطقه سیل دو خودرو را برده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در حال حاضر در این شهرستان کاهش‌یافته است، گفت: از مردم آستارا می‌خواهم به نیروهای امدادرسان و خدمات‌رسان همکاری کنند و خودشان هم پای‌کار باشند تا ان‌شاءالله این همیاری و خدمات‌رسانی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علیرضا
سلام . خدا رحم کنه
بی پول
درسته بی پولم اما خدایی کاری ازم بر میاد بگید انجام بدم 😔
دارا امیری کوچصفهان در پاسخ به بی پول
منم حاضرم کمک کنم‌. کجا و چگونه هم بگید؟
داود
ای خدا چقدر میگن جنگل ها را نبرید درختان رو قطع نکنید این سیل برای گیلان هشداره
😶
چقدر ناراحت کننده است!
بهادر
بیجاره مردم‌
آستارا
درختان رو می برن . از رودخانه بی رویه برداشت می کنند این بلا سر مردم بیجاره بیاد
ناشناس
آستارا تنها نیست
فاطمه
واقعا!
نسترن
اون فیلم که خانمه ت آب بود دلمو آتیش زد 😔😔😔😔
پرفسور
اخه چرا اینجوری شد . رشتم بارون امد ولی این حجم باراش این همه خرابی دلیلی داره
داریوش علدادی .
هیییی خدا
چوبر
این‌بخشی از خرابی ها بود. شهر و شهرستان یک دفعه بهم ریخت
محمد رضا
خدا به مردمش کمک کنه
طرفدار
مرحبا نماینده مجلس نبود امروز چرااا؟
بی طرف در پاسخ به طرفدار
😊😊😊😊 کار داشت
گودرز
آستارا عشقیم
ناشناس
ان شالله که زود برطرف بشه و آسیب.هابر طرف بشه . حق آستارا بیش ار ایناست
در حاشیه