صنوبران سرخ| شهید عابدین امیدی

همانند کوه استوار باشید

شهید عابدین امیدی در وصیت‌نامه خود نوشت: برایم ناراحت نباشید، شهادت سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و حتی ممکن است نصیب من نیز نشود. اگر کشته شدم ناراحت نشوید و همانند کوه استوار باشید.

همانند کوه استوار باشید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» شهید عابدین امیدی در دومین روز از ششمین ماه سال ۱۳۴۱ در روستای نصیرمحله از توابع شهرستان شفت به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و تحصیلات راهنمایی را در روستای شالما گذراند.

 عابدین علاقه مثال‌زدنی به تحصیل و کسب علم داشت؛ اما به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات از تحصیل بازماند و نتوانست وارد مقطع متوسطه شود.

 از صفات و ویژگی‌های مثبت عابدین، احترام به پدر و مادر و کمک در کارهای کشاورزی بود که چهره او را نسبت به سایر افراد روستا متمایز می‌کرد.

 او همیشه به بزرگ‌ترها احترام می‌گذاشت و برای آن‌ها احترام خاصی قائل بود و با توجه به سن کمی که داشت؛ اما در کارهای خانه کمک می‌کرد.

وی همیشه برای خواندن نماز جماعت به مسجد امام حسن مجتبی (ع) نصیر محله می‌رفت و در پایگاه‌های محل نیز حضور فعال و گسترده‌ای داشت.

شهید عابدین امیدی به‌محض رسیدن به سن مشمولیت به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد و بعد از گذراندن دورۀ آموزشی به مناطق جنگی کردستان اعزام شد و در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۶۲ و در محور بانه سردشت در اثر درگیری با گروهک ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه

خدمت پدر و مادر عزیزم سلام گرم از فرسنگ‌های دور و دراز، از کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان که به سویتان پرواز می‌کند، امیدوارم پذیرا باشید. پدر و مادر، من در فرودگاه سنندج و عازم بانه هستم. برایم ناراحت نباشید، شهادت سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و حتی ممکن است نصیب من نیز نشود. اگر کشته شدم ناراحت نشوید و همانند کوه استوار باشید. مادرم، این وظیفه الهی است. همانند دیگر پدر و مادر شهید استوار باشید. برادران و خواهران عزیزم ادامه‌دهنده راه من باشید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه