امام‌ جمعه املش:

زنان می‌توانند پایگاه آرامش خانواده باشند

 امام‌ جمعه املش با بیان اینکه زنان می‌توانند با ایمان به خدا و اتکا به قرآن و تاسی به حضرت زینب پایگاه آرامش خانواده باشند گفت: خدایی بودن باعث صبر می‌شود و حضرت زینب نیز در کربلا این‌گونه وارد میدان شد.

زنان می‌توانند پایگاه آرامش خانواده باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رنجبر در گفتگو با  هشت‌دی، با بیان اینکه اگر در جامعه آموزه‌های واقعی شیعه پیاده شود زمینه معنویت را فراهم می‌سازد اظهار کرد: قیام عاشورا ایجاد معنویت بر اساس عقل و قرآن در جامعه است و معنویت واقعی توسط ائمه اطهار و قرآن به ما هدیه داده شده است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار، گذشت، شکرگزاری و فداکاری است افزود: هدف امام حسین این بود که جامعه از فساد پاک شود و همه با هم مهربان باشند و برای یکدیگر به‌ویژه فقیران و ضعفا فداکاری کنند.

 امام‌جمعه شهرستان املش با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار بانوان در قبل، حین و بعد از قیام اباعبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: بانوان در همراهی با امام حسین و یارانش نقش مهمی ایفا کردند و مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آنها نیز حضرت زینب (س) بود که با صبر، ایمان و اتکا به قرآن الگوی همه مردان و زنان شد.

 وی با تأکید بر اینکه زنان می‌توانند با ایمان به خدا و اتکا به قرآن و تاسی به حضرت زینب پایگاه آرامش خانواده باشند گفت: خدایی بودن باعث صبر می‌شود و حضرت زینب نیز در کربلا این‌گونه وارد میدان شد و زنان ما نیز باید از ایشان الگوبرداری کنند.

 رنجبر با بیان اینکه امام حسین شهید شد تا جامعه بصیرت داشته باشد و از حیرت و ضلالت خارج شود خاطرنشان کرد: امام حسین برای ایجاد عدالت در جامعه با ظلم و فساد مبارزه کرد و از این طریق قیام ایشان امیدآفرین است.

 وی افزود: اگر در جامعه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با همه شرایط آن اجرا شود، عامل امیدواری در جامعه است.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه