کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی:

کربلا نماد امید است

 کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه کربلا نماد امید است گفت: گستره فرهنگ حسینی در حال گسترش است و مختص ایران نیست و فراملیتی است و این نشانه بیداری اسلامی و بر خلاف تصور عده‌ای مبنی بر کم‌شدن دین‌داری مردم است.

کربلا نماد امید است

معصومه پرسا در گفتگو با  هشت‌دی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین تجلی وحدت تمام اقوام و مذاهب است اظهار کرد: اربعین حسینی حول محور فرهنگ عاشورا است و قیام امام حسین محور وحدت‌آفرین برای تمام اقوام است.

 این روان‌شناس و مشاور با اشاره به اینکه شخصیت امام حسین ذوب در خداوند بود افزود: با مطالعه تاریخ در می‌یابیم که ایشان نسبت به اهل‌بیت خود حس عاطفی زیادی داشتند و در کنار آن جایگاه اجتماعی به‌عنوان ولی و امام داشت و در برابر ظلم می‌ایستاد؛ لذا فرهنگ حسینی ماندگار شد.

 وی با بیان اینکه فرهنگ حسینی در جهان در حال گسترش است خاطرنشان کرد: گستره فرهنگ حسینی در حال گسترش است و مختص ایران نیست و فراملیتی است و این نشانه بیداری اسلامی و بر خلاف تصور عده‌ای مبنی بر کم‌شدن دین‌داری مردم است.

 پرسا بیان کرد: گرامیداشت ایام دینی و مناسبت‌های مختلف مذهبی باهدف این است که این مراسم‌ها احیا شود و مردم به‌ویژه جوانان از جلسات حسینی بهره گیرند که نشانه ارتقا فرهنگ معنویت است.

 کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه کربلا نماد امید است تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه عده‌ای سعی داشتند امام حسین را از جنگ با یزید منصرف کنند؛ اما ایشان به‌خاطر خدا ایستادگی کرد و امید خود را از دست نداد؛ لذا باید درس خداشناسی و امید داری را از قیام عاشورا فراگرفت.

 وی با اشاره به اینکه انسان‌های امیدوار باتوجه‌به اعتقاد خود معمولاً شادی و نشاط در وجودشان هویدا است افزود: دستگیری از مردم بین آنها زبانزد است و این موضوع در ایام اربعین و غدیر و… تجلی می‌یابد که چگونه انفاق مردم و کمک به دیگران حس نوع‌دوستی را در آنها رشد می‌دهد.

 وی ادامه داد: بر خلاف غربی‌ها که زن را هویت کاذب می‌دانند و اگر در کنار جنس مخالف نباشد ارزشی برایش قائل نیستند، زنان در دوران دفاع مقدس نشان دادند که در کنار مردان و حتی بدون حضور آنها با صبر زینبی برای گسترش فرهنگ ایثار تلاش می‌کنند.

 مسئول اسبق سازمان بسیج جامعه زنان استان گیلان گفت: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس از حضرت زینب الگو گرفتند؛ زیرا این بانوی بزرگ در میدان‌های مختلف با وجود فشارها خانواده خود را به‌عنوان یک مبلغ و تبیین‌گر حمایت کرد و عظمت زن را نشان داد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه