۹۰ کشور به سینه تل‌آویو دست رد زدند

  مسئولان اسرائیلی از بیش از صد وزیر خارجه از کشورهای مختلف را دعوت کردند تا در مراسمی که به مناسبت اشغال فلسطین برگزار می‌کنند، شرکت کنند؛ ولی تا کنون فقط ۱۰ مقام اعلام کرده‌اند که در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

۹۰ کشور به سینه تل‌آویو دست رد زدند

به گزارش هشت‌دی رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه خبر دادند که مسئولان اسرائیلی از وزرای خارجه چندین کشور دعوت کردند تا در مراسمی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این رژیم اشغالگر برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

 ۱۵ ماه می میلادی سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است. واژه «النکبه» (مصیبت) یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه فلسطینی‌هاست: نخست استقرار رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و دوم اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از وطن خود.

 فاجعه اصلی در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ روی داد؛ زمانی که وزارت خارجه انگلیس استقرار دولت یهودی در خاک فلسطین را خواستار و بعدها به نام «بیانیه بالفور» معرفی کرد. در دسامبر همان سال ارتش انگلیس با حمله به بیت‌المقدس تلاش خود برای اجرای بیانیه را آغاز و مقدمات اشغال فلسطین را فراهم نمود. به دنبال اشغال بیت‌المقدس و تشکیل آژانس یهود، احزاب و سازمان‌های صهیونیستی در این منطقه تأسیس و توسعه یافتند.

 شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، مسئولان اسرائیلی از بیش از ۱۰۰ وزیر خارجه کشورهای مختلف دعوت کردند، ولی تا کنون فقط ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند که در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد؛ گذشته از اینکه، این افراد از «کشورهای ردیف اول» هم نیستند.

 صهیونیست‌ها همچنین اردیبهشت‌ماه گذشته به مناسبت اشغال فلسطین، جشن برگزار کردند. این جشن با برگزاری مراسم سنتی یهودیان آغاز می‌شود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیستی در این مراسم گفته بود: اکنون می‌توانیم به‌عنوان یک ملت آزاد، جشن بگیریم. ما این کار را مانند برادر و خواهر انجام خواهیم داد».

 وی مطابق معمول، دشمنان رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و به اعتراضات داخلی در این رژیم پرداخت و تأکید کرد: بیاید همگی این تنش را متوقف کنیم. ما در جنگ‌ها پیروز شده‌ایم و میلیون‌ها مهاجر جدید را در خود جای داده‌ایم.

 نتانیاهو طرحی را برای کاستن از قدرت قوه قضائیه در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده است. طرح او شامل پیشنهادهایی برای محدودکردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است.

 نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضائیه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند. بااین‌حال، پیشنهاد این اصلاحات باعث به راه‌افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است.

 معترضان صهیونیست تهدید کردند که در هفته آینده اقدامات اعتراضی خود را افزایش خواهند داد. صهیونیست‌ها از کابینه صهیونیست خواستند که این قانون مبتنی بر دیکتاتوری را کنار بگذارد؛ زیرا به گفته آنان، وجود چنین قوانینی، چک سفید امضا برای کابینه است تا هر اقدامی که دوست داشته باشد، انجام دهد.

 صهیونیست‌ها همچنین تهدید کردند که اگر این قانون اجرایی شود، کابینه با پاسخ محکم‌تری مواجه خواهد شد؛ زیرا وجود این قوانین که مخالف اراده شهرک‌نشینان صهیونیستی است، باعث خواهد شد کابینه کنونی به یک کابینه غیرقانونی بدل شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه