خشم تل‌آویو از درز اطلاعات یک ترور در ایران

رژیم صهیونیستی از افشای اطلاعات ترور نظامی ایرانی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خشمگین شده است و با ابراز غافلگیری از افشای اطلاعات گزارش خود به آمریکا درباره ترور شهید مدافع حرم در تهران، از اقدام واشنگتن در بی‌گناه نشان دادن خود انتقاد کرد.

خشم تل‌آویو از درز اطلاعات یک ترور در ایران

به گزارش ۸دی، وای نت اعلام کرد: تشکیلات جنگی رژیم صهیونیستی از افشای اطلاعات ترور نظامی ایرانی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خشمگین شده است و آمریکا در ارتباط با افشای این اطلاعات مقصر می‌داند. گفته شده مقامات جنگی رژیم صهیونیستی از انتشار اطلاعات ترور نظامی ایرانی در آمریکا به شدت شگفت زده و خشمگین هستند و نسبت به این اقدام به شدت دچار نگرانی شده اند.

خبر نگرانی و عصبانیت مقامات تل آویو از آمریکا را روزنامه «یدیعوت اخرونوت» به عنوان پرانتشارترین روزنامهٔ رژیم صهیونیستی در ساعات نیمه شب به وقت تل آویو منتشر کرده، هرچند جزئیات بیشتری از این واکنش اعلام نکرده است.

انتشار گزارش خشم و عصبانیت مقامات صهیونیستی از شرکای آمریکایی خود تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد که برخی گزارش‌ها حاکی از ان است که مقام‌های رژیم‌صهیونیستی به ترور شهید صیادخدایی، توسط مأموران این رژیم اذعان کرده اند.

در گزارش نیویورک تایمز گفته شده که هرچند سخنگوی نفتالی بنت در این ارتباط اظهارنظری نداشته است، اما یک مقام مطلع گفته است که تل آویو انجام این کار را به اطلاع واشنگتن رسانده است. در نیویورک تایمز به نقل از مقامات تل آویو ادعا شده است که شهید خدایی، فرماندهی یک واحد مخفی علیه نیروهای اسرائیلی را برعهده داشته است.

به ادعای مقام اطلاعاتی آگاه در آمریکا که نامش فاش نشده، اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها گفتند که هدف از این ترور هشداری به ایران برای توقف عملیات یک گروه مخفی در نیروی قدس سپاه موسوم به واحد ۸۴۰ بوده که علیه نیروهای اسرائیلی مشغول به فعالیت بوده است. نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از برخی تحلیلگران گفته است که این اتهامات با هدف جلوگیری از توافق آمریکا با ایران در جریان گفتگوهای هسته‌ای و حذف نام سپاه به عنوان از فهرست تروریستی ادعایی آمریکا صورت گرفته است.

به گفته یک مقام اسرائیلی، موضوع ترور اخیر در تهران ممکن است به مجموعه همکاری‌هایی مرتبط باشد که پیشتر صهیونیست‌ها با همکاری شبکه ایران اینترنشنال که از سوی سعودی‌ها تأمین مالی می‌شود، علیه ایران اعلام کرده بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه