مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گیلان خبر داد:

راه‌اندازی نخستین سامانه اربعین گیلان

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گیلان از راه‌اندازی سامانه اربعین گیلان برای اولین‌بار خبر داد و گفت: در این وبگاه اطلاعات مختلفی اعم از آدرس تمامی مواکب و ظرفیت‌های موجود با به‌روزرسانی روزانه بارگذاری شده است که زائران گیلانی می‌توانند برای دسترسی به آدرس www.arbaeingilan.ir مراجعه نمایند.

راه‌اندازی نخستین سامانه اربعین گیلان

به گزارش هشت‌دی روح‌الله بخشی نژاد در نشست خبری ستاد اربعین با اشاره به ابعاد این حرکت عظیم جهانی اظهار کرد: عظمت و مغناطیس حسینی سبب کشش و جذب تمام طیف‌های گوناگون در اقصی‌نقاط جهان فارغ از رنگ، نژاد، جنسیت و… در این مسیر خواهد شد؛ لذا هرکس به‌قدر توان و رزق خویش در این راه، سهیم است.

 وی به اقدامات ستاد اربعین گیلان به‌عنوان خادم زائران حسینی اشاره کرد و گفت: ستاد در ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات، در حوزه مدیریت مواکب به زائران اربعین که یک کار تماماً مردمی است نقش‌آفرینی می‌کند؛ لذا این حرکت عظیم نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط دوسویه در ارائه اطلاعات به زائران است.

 مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گیلان از راه‌اندازی وبگاه اربعین گیلان برای اولین‌بار خبر داد و گفت: در این وبگاه اطلاعات مختلفی اعم از آدرس تمامی مواکب و ظرفیت‌های موجود با به‌روزرسانی روزانه بارگذاری شده است که زائران گیلانی می‌توانند برای دسترسی به آدرس www.arbaeingilan.ir مراجعه نمایند.

 بخشی نژاد با اشاره به مزایای یک سامانه واحد در این راستا بیان کرد: در سال گذشته با افزایش تجمع در مرز مهران و خسروی مواجه بودیم که امسال با اتخاذ تدبیری در سامانه سماح ظرفیت مرزها مشخص و این جمعیت کنترل می‌شود همچنین حضور وزیر کشور در مرزها سبب ایجاد امکانات خوبی شده است؛ لذا با رایزنی‌هایی با دولت عراق نیز تمامی مرزها به‌صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران حسینی هستند تا از ازدحام و تراکم جمعیت جلوگیری شود.

 وی به تعدد مواکب گیلانی در عراق اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر دو موکب در مرز خسروی و مرز مهران، یک موکب در مرز باشماق، سه موکب در نجف، سه موکب در بین راه نجف تا کربلا و ۲۱ موکب در کربلا پذیرای زائران اربعین خواهد بود.

 مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گیلان ادامه داد: خوشبختانه همدلی و همراهی خوبی بین مسئولان استانی در این راستا وجود دارد و در رأس امور، شخص استاندار به‌عنوان رئیس ستاد اربعین قرار دارد که چهار جلسه با حضور ایشان برگزار شد و ساماندهی و برنامه‌ریزی امور در دستور کار قرار گرفت.

 بخشی نژاد به ارائه آماری در خصوص تعداد ثبت‌نام‌کنندگان گیلانی در سامانه سماح پرداخت و گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر از استان گیلان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۲۳ هزار نفر از این تعداد ثبت‌نامشان تکمیل شده است؛ لذا این ثبت‌نام تا روز آخر ادامه‌دار است و محدودیت زمانی وجود ندارد.

 وی با اشاره به حوزه حمل‌ونقل و راهداری اظهار کرد: در این راستا با بخش‌های مختلف، هماهنگی لازم برقرار شده تا از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های مختلف استفاده شود؛ لذا توسط ستاد نیز اقدامات خوبی در جهت افزایش این ظرفیت انجام شده؛ اما باتوجه‌به محدودیت موجود در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور توصیه ستاد به زائران اربعین این است که از خودروهای شخصی خویش استفاده نمایند و در پارکینگ‌هایی که در مرزها تعبیه شده بهره‌مند شوند.

 مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گیلان تصریح کرد: در حوزه ناوگان هوایی نیز با مدیرکل فرودگاه‌های رشت هماهنگی‌های لازم برقرار و در ایام اربعین تعداد پروازها به مقصد نجف اشرف افرایش یافته است، در حوزه ریلی نیز هم اکنون دو قطار به مقصد تهران وجود دارد که زائران می‌توانند از رشت به تهران و سپس به مهران سفر کنند.

 بخشی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به افزایش تراکم جمعیت با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی از تمامی زائران محترم خواهشمندیم برای سفر خویش برنامه‌ریزی‌های لازم را مدنظر قرارداده و زودتر اقدام کنند و آن را به روزهای آخر موکول نکنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه