سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۲۶ هزار گیلانی پرداخت شده است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان، گفت: براساس آمار دریافتی از سامانه وزارت راه، تاکنون ۴۵ هزار و ۳۱۴ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه بودند که به ۲۶ هزار و ۲۵۲ نفر وام ودیعه به مبلغ ۸۸۴ میلیارد تومان توسط بانک های عامل استان پرداخت شد.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۲۶ هزار گیلانی پرداخت شده است

به گزارش هشت‌دی محمدرضا فلاحتگر در گفتگو ویژه خبری شبکه باران با اشاره به وضعیت اجرای طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها و افزایش کمک ودیعه مسکن در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح در حوزه کشف بازه قیمت و نرخ اجاره بها و کنترل بازار مسکن و مهار تورم مسکن مزایای بسیاری دارد و می تواند کمکی هم برای شهروندان در تعیین قیمت مناسب جهت خرید یا اجاره ملک و هم برای سازمان های مربوطه در تعیین سیاست های مناسب در بازار املاک و مستغلات شهری باشد؛ همچنین به سرمایه گذاران در تعیین قیمت مناسب برای خرید یا ساخت ملک کمک می کند.

وی از جمله الزامات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را کشف بازه قیمت مسکن و نرخ اجاره بها دانست و متذکر شد: این طرح کمک کار دولت در تعیین سیاست های مناسب برای توسعه مسکن نیز خواهد بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ضرورت ساماندهی واحدهای صنفی مشاوران املاک، عنوان کرد: مسئولیت تعیین ارزش اجاره املاک با ادارات کل امور مالیاتی استان هاست که در این راستا با تشکیل کارگروه های تخصصی املاک براساس معیارهای از قبل تعیین شده و راه اندازی گشت های مشترک نمایندگان و بازرسان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان صمت و اتاق اصناف و اداره کل امور مالیاتی و پلیس اماکن و اداره کل تعزیرات حکومتی و اتحادیه املاک، گشت زنی را در بنگاه های مشاوره املاک انجام دادیم.

فلاحتگر از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با دستورالعمل مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و استانداری گیلان با هدف مقابله با تخلفات بنگاه های مشاوره املاک خبر داد و اضافه کرد: گشت های مشترک براساس چک لیست های نظارتی به بنگاه ها رجوع می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۷۱ بنگاه مشاوره املاک در استان داریم، خاطرنشان کرد: ۴۷۹۵ فقره گشت و بازرسی انجام و ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده است که در ۷۶ فقره، منجر به پلمب شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آمار دریافتی از سامانه وزارت راه، تاکنون ۴۵ هزار و ۳۱۴ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه بودند که به ۲۶ هزار و ۲۵۲ نفر وام ودیعه به مبلغ ۸۸۴ میلیارد تومان توسط بانک های عامل استان پرداخت شد.

وی همچنین از ثبت نام ۱۱۸ هزار و ۹۷۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۳۱۶ نفر واجد شرایط بودند و ۶۹۱۳ نفر آورده اولیه را واریز کردند؛ برای ۷۲۴۲ نفر نیز تخصیص پروژه داشتیم.

فلاحتگر با بیان اینکه در حال حاضر برای ۱۵ هزار و ۴۸۴ واحد به مساحت ۱۵۱ هکتار زمین تخصیص دادیم، گفت: عملیات اجرایی ۹۰۰۰ واحد شروع شده که در مراحل مختلف پی و فونداسیون و اسکلت و سربندی و… می باشند.

وی از پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به ازای هر واحد با نرخ سود بانکی ۱۱.۵ درصد از منابع دولتی خبر داد و بیان کرد: وام ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد از منابع بانکی نیز پرداخت می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن با نرخ سود بانکی چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: در راستای جوانی جمعیت و براساس دستورالعمل های وزارت راه نیز دو و نیم هکتار زمین را شناسایی کردیم و تاکنون ۳۱۹ خانوار در قالب گروه های ۶ و ۱۰ نفره در شهرهای لنگرود و رودسر و انزلی در حال ساخت مسکن هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه