استاندار گیلان:

تهدیدات بحران جمعیت هنوز در گیلان جدی گرفته نشده است

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز بحران جمعیت، ماحصل اولویت‌ندادن به اصلاح ساختار جمعیتی در گذشته است، گفت: هنوز برخی تهدیدات مربوط به جوانی جمعیت در این استان را جدی نگرفته‌اند.

تهدیدات بحران جمعیت هنوز در گیلان جدی گرفته نشده است

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) علیه‌السلام شیراز و تسلیت شهادت تعدادی از هم‌وطنان عزیز در این حادثه، اظهار کرد: حادثه تلخ و اسفناک شهادت و زخمی‌شدن جمعی از زائران این حرم مطهر، نشان‌دهنده رفتار ناجوانمردانه و حیوان‌صفتانه دشمنان علیه مردم دیندار و مظلوم است.

 وی افزود: دشمنان و تروریست‌های کوردل و مزدوران قسی‌القلب بدانند با طراحی چنین حوادثی در اماکن مذهبی و فضاهایی که مأمن دلدادگان و عاشقان ائمه اطهار (ع) است هیچگاه به نتیجه نرسیده و نخواهند رسید.

 نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه اهمیت موضوع خانواده و جمعیت را تشریح و بیان کرد: بخشی از قانون جوانی جمعیت، تکلیف قانونی است که همه دستگاه‌های مربوطه باید به‌درستی به آن عمل کنند؛ اما یک بخش هم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است که این مهم باید توجه شود.

 عباسی یکی از مسئولیت‌های مهم مدیران دستگاه‌ها را اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: فرمانداران نیز باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند و این مهم به‌عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی آنان در نظر گرفته می‌شود.

 وی با اشاره به نقش مهم مردم برای تبلیغ و تبیین جوانی جمعیت و ضرورت سخنرانی‌های تحلیلی درباره اهمیت موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: جوانی جمعیت باید به‌عنوان یکی از مباحث سخنرانی در نمازجمعه شهرستان‌های مختلف استان باشد.

 استاندار گیلان با بیان اینکه هنوز برخی تهدیدهای مربوط به جوانی جمعیت در این استان را جدی نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: همه ما باید در راستای منویات مقام معظم رهبری در موضوع جوانی جمعیت تلاش کنیم و تمام تلاش خود را در این راه به کار گیریم.

 وی با بیان اینکه امروز بحران جمعیت، ماحصل اولویت نبودن اصلاح ساختار جمعیتی بوده که برای ما به ارث رسیده است، اضافه کرد: با فضاسازی از دهه ۷۰ در موضوع فرزندآوری کمتر و فرهنگ‌سازی دراین‌ارتباط و تغییر سبک زندگی، اکنون با تهدید جمعیتی مواجه شده‌ایم.

 نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به غفلت نهادهای فرهنگی در گذشته در موضوع جمعیت اظهار کرد: اکنون هر کس در هر جایگاهی باید برای جوانی جمعیت از هیچ کوششی دریغ نکند.

 وی با یادآوری اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، بیان کرد: در گذشته جوانان گیلان بنا به دلایل مختلف زمانی که قادر به فرزندآوری بودند از استان خارج شدند و بعد از رسیدن به سن کهنسالی به این استان مهاجرت کردند و اکنون به‌عنوان سالمندترین استان کشور مطرح هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه سخنانش با تأکید ورود دانشگاهیان در ارائه مقالات مربوط به تهدیدهای استان از جمله تهدید جمعیتی اظهار کرد: عوامل ناباروری و سایر موضوعات مربوط به جوانی جمعیت و تهدید جمعیتی باید شناسایی شود و همه صاحب‌نظران دراین‌ارتباط کمک کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه