مداح اهل‌بیت‌(ع) در گفتگو با هشت‌دی:

نهضت عاشورا بر صبر زینب کبری(س) استوار است

مداح اهل‌بیت‌(ع) گفت: حضرت از کودکی بلاهای متعددی را به چشم خود دید اما چون می‌دانست که تمامی آنها برای عمل به احکام و رضایت خداوند است صبر پیشه می‌کرد تا جایی که واقعه کربلا را جز زیبایی نمی‌داند.

نهضت عاشورا بر صبر زینب کبری(س) استوار است

عبدالحسین شفیع‌پور در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به جایگاه مؤثر واقعه عاشورا در راستای خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد بودیم با وجود تمامی هجمه‌ها باز هم محرم، آبی بر روی آتش دل‌ها بود و در بین اقشار جامعه یکرنگی و اتحاد را به‌وجود آورد.

وی به جایگاه بازگویی این حماسه و تبیین ابعاد مختلف و تطبیق آن با مسائل امروز در راستای روشن‌کردن راه برای امت اشاره کرد و افزود: تاریخ همیشه در تکرار است و هنوز یزید، عمر‌بن‌سعد، ابن‌زیاد و … در چهره‌های جدید حیات دارند و با همان دسیسه‌ها درحال خوب جلوه‌دادن بدی‌ها و بدجلوه‌ دادن خوبی‌ها هستند.

امام‌حسین‌(ع) هیچ‌گاه احکام اسلام را فدای جذب حداکثری نکرد

این مداح اهل‌بیت‌(ع) تصریح کرد: امام‌حسین‌(ع) هیچ‌گاه برای جذب حداکثری پا روی احکام اسلام نگذاشت و با کسی تعارفی نداشت، همچنین زیر بار ذلت نرفت و به‌خاطر چند روز حیات ظاهری حرف زور را قبول نکرد. از طرفی امام حسین(ع) از بی‌دینی و جلوه‌دادن دین به حرام بیزار بود لذا امروزه شاهد هستیم که عده‌ای به بهانه جذب حداکثری و محبت امام‌حسین‌(ع) با پدیده بی‌حجابی مقابله نمی‌کنند و می‌گویند چون ارباب دعوت کرده پس نباید چیزی گفت، درصورتی‌که امام‌حسین‌(ع) در کارزار جنگ بارها حرام مسلّم را گوشزد می‌کرد و به دنبال تغییر اوضاع بود.

منافع شخصی چشم افراد را بر جنایات دشمن می‌پوشاند

شفیع‌پور به اهمیت جایگاه دشمن‌شناسی به‌عنوان یکی از ابعاد قیام عاشورا اشاره و عنوان کرد: گاهی باید برای برملا‌کردن نقشه شوم دشمن از همه‌چیز گذشت، بسیاری از افراد به‌علت منافع شخصی و ترس از ترور و اذیت و آزار خانواده خود بر روی جنایات دشمن چشم می‌پوشند و یا حتی همکاری می‌کنند این درحالی است که امام‌حسین‌(ع) حتی با کوچکترین عضو خانواده خود نیز به میدان آمد تا چهره پلید دشمن را برای تمام اعصار آشکار کند.

وی با بیان اینکه برای زینب‌شدن به خود‌سازی نیاز است، گفت: تا زمانی‌که مردم خود به این باور نرسند نمی‌توان قضیه عفاف و حجاب را حل نمود لذا باید برای مردم روشن شود که حضرت‌زینب‌(س) در طول زندگی، در مسیر خود‌سازی یک باور را همیشه در وجودش زنده نگاه داشت که همه‌چیز باید برای رضایت خدا باشد حتی اگر این رضایت به قطعه‌قطعه شدن عزیزانش بیانجامد.

نهضت عاشورا بر صبر زینب کبری(س) استوار است

این مداح اهل‌بیت‌(ع) ادامه داد: حضرت از کودکی بلاهای متعددی را به چشم خود دید اما چون می‌دانست که تمامی آنها برای عمل به احکام و رضایت خداوند است صبر پیشه می‌کرد تا جایی که واقعه کربلا را جز زیبایی نمی‌داند لذا بانوان باید بدون تعصب و پافشاری بر یک عمل غیر‌شرعی به این قضیه توجه کنند که جنس باور حضرت‌زینب(س) از چه بوده که این چنین محکم پای عقاید خود ایستاد و حتی در اوج اسارت از نماز شب خود دست نکشید و در آن کارزار درتلاش بود تا چشم نامحرم به او و بانوان کاروانش نیفتد. اگر ما بودیم با این‌همه داغ بر دل، به این فکر می‌کردیم که چادر و روسری بر سرمان باشد؟

شفیع‌پور در پایان با اشاره به اینکه نهضت عاشورا بر صبر زینب کبری(س) استوار است، خاطرنشان کرد: برخی امروزه اقتصاد، کم‌کاری مسئولین و … را بهانه می‌کنند اما آیا تمامی این مشکلات به اندازه یک ساعت رنج حضرت زینب(س) می‌باشد؟ اما نکته جالب ماجرا در اینجاست که فقط بخشی از دغدغه‌ها و آرمان حضرت‌زینب‌(س) بحث عفاف و حجاب بود و وی مسئولیت‌های بسیاری بر دوش داشت و از پس همگی به‌خوبی برآمد. حضرت زینب(س) با نطق حیدری خود همگان را بیدار ساخت؛ آری این است که سالها بر سر و سینه می‌زنیم و می‌گوییم، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه