آمریکا:

سیاست‌های‌مان را در قبال طالبان تغییر نمی‌دهیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت با وجود برنامه دیدار قریب‌الوقوع نمایندگان این کشور با طالبان در دوحه، این موضوع بیانگر هیچ تغییری در موضع آمریکا در قبال کابل نیست.

سیاست‌های‌مان را در قبال طالبان تغییر نمی‌دهیم

به گزارش هشت‌دی «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار نمایندگان ویژه این کشور برای افغانستان با هیئت طالبان در قطر تصریح کرد دیدار برنامه‌ریزی شده بیانگر هیچ تغییری در موضع آمریکا در قبال کابل نیست.

پاتل در پاسخ به پرسشی درباره اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا مبنی بر برگزاری این دیدار گفت: ما در اظهارات خود کاملاً صریح بوده‌ایم، زمانی که منافع ما ایجاب کند به شیوه درست با طالبان تعامل خواهیم داشت.

وی افزود دیدار برنامه‌ریزی شده تام وست،‌ نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و رینا امیری، نماینده ویژه آن کشور در امور زنان و حقوق بشر افغانستان به دوحه و دیدار با نمایندگان «به معنای هیچ نشانه‌ای از به رسمیت شناختن یا هیچ نشانه‌ای از عادی‌سازی یا مشروعیت طالبان نیست».

وزارت خارجه طالبان نیز در بیانیه‌ای درباره این دیدار برنامه‌ریزی شده تصریح کرد گفتگو درباره رفع محدودیت‌ها، حذف سران طالبان از فهرست تحریم‌ها، آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان و نقض حریم هوایی این کشور توسط آمریکا برای کابل در اولویت قرار دارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه